• Jenny26

skor på bebisar 0-4 månader?

Självklart om man nu vill! Jag ska köpa små rosa Lacost skor till vår dotter nu vilken dag som helst och hon är snart 5 månader.

• Jenny26
    Linny skrev 2007-06-28 12:53:56 följande:
    jag hade strumpor och ev. tossor på vintern. Var det riktigt kallt när jag var ute och gick så hade han termostrumpor eller en extra filt i åkpåsen, nere vid fötterna. Skor är inte bra för små bebisar. Som sagt; min man har detta som arbete och vet precis hur det påverkar de små fötterna.
    Får jag fråga hur det påverkar dom små fötterna, jag funderar nämligen att köpa små söta skor till min dotter snart. Det kommer iaf att finnas mycket plats i dom så att dom inte klämmer.
  • Jenny26
    Linny skrev 2007-06-28 13:01:22 följande:
    Nu är det ju inte jag som är experten och kan tala om exakt HUR det påverkar. Men om man har något som trycker (även ett litet tryck) över en längre tid så kan det forma om foten. Det behöver inte vara att de klämmer över tårna, utan kan klämma lite på sidan. Inte så hårt att det gör ont, men ändå ett tryck. Det är självklart att du kan ha på ditt barn ett par söta skor på tex. sitt dop EN dag. Men om du gör till vana att ha på barnet små skor i tex. vagnen osv ofta så är det riskabelt.Om man vill ha något på skon som man har på ofta så ska det vara i princip lika mjukt som strumpor/mockasiner. Det ska följa foten, inte hålla emot/hålla in. Tunna mjuka Bobux går bra, men se till att ha rymliga skor. Det får inte sitta åt.
    Tack så mycket
Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?