• Flygfotogen

140x200 inte vedertaget mått?

Är det inte egentligen rätt så irriterande att t ex Hemtex har så lite sängkläder anpassade för sängmått 140x200? Det är ju inget nytt mått direkt och det är ganska så vanligt. Dessutom stör det mig enormt att man måste köpa TVÅ bäddset om man vill ha två örngott och ett täcke. Kan inte alla kedjor, IKEA mfl, sälja extraörngott separat? Köper man ett set på IKEA med två örngott, ja då har man vips fått med ett påslakan stort nog att tälta under.

• Svar på tråden 140x200 inte vedertaget mått?
  • lilla sandra

kidA, absolut har han det...
    Lr så är du på honom för mkt så att han måste skydda sig.

• kidA

lilla sandra

herregud! vad tror du om mig? det sistnämnda kan du stryka direkt.

• Flygfotogen

Dela täcke är mysigt men satan i gatan vad VARMT det kan bli! Vissa blir ju som smärre kaminer när de slaggar. Då får jag panik. Jag vill helst sova med halva kroppen utanför täcket ändå. Skeda är mysigt vid insomnandet men sen vill jag fladdra runt och svalka mig. haha

• lilla sandra

kidA, haha.

Marsch, jag fick lite panik av dubbeltäcket, man hittar lixom inte ut när det blir för varmt eftersom täcker är större än sängen....

• Flygfotogen

Jamen exakt! Tillslut rullar man i golvet och drar hela skiten med sig, gärna karl också och det känns ju. Lårkaka deluxe.

• kidA

min man hälsar att han inte har en annan men att jag ska ju ha det så jäkla kallt i rummetr jämt o jag svettas o knuffas o snarkar o snor täcket! så det var uteslutet av dela!
    undrar vad hon heter?

• lilla sandra

Ja, lr iaf ger honom en snyting när man viftar runt o försöket hitta ut.
    Fin förklaring dagen efter när alla ser att maken har en blåklocka: -"Jag hittade inte ut ur täcket" MOHAHA!!!

• lilla sandra

Meh... Varför drar han in snarkningen i drt hela?!
    Snarkar du mindre med eget täcke då lr?!

kidA skrev 2007-06-28 12:57:46 följande:
    min man hälsar att han inte har en annan men att jag ska ju ha det så jäkla kallt i rummetr jämt o jag svettas o knuffas o snarkar o snor täcket! så det var uteslutet av dela!undrar vad hon heter?
  • lilla sandra

Ooo yes.

Marsch skrev 2007-06-28 12:59:52 följande:
    Armbågar tenderar att komma ivägen ibland också...
  • lilla sandra

O förresten, delar han inte dina intressen?!
    Måste du ligga o knuffas, snarka o svettas SJÄLV?!

kidA skrev 2007-06-28 13:01:02 följande:
    lilla sandravar väl ngt försök till härskarteknik eller ngt!
  • gertie

Ja det är lite märkligt! Jag har hittat underlakan på åhléns i 180x220 och de passar perfekt till en 140-säng. En del "bättre" märken (Himla, Linum) säljer påslakan och örngott för sig, då kan man köpa till exakt så många örngott man behöver. En del (t ex Borås Cotton) ingår ett örngott, men det finns extra att köpa till.

Ikea har separata örngott, men sällan i samma mönster som seten = irriterande.

Svar på tråden 140x200 inte vedertaget mått?