• Maria2

Fräknar

Min man är rödhårig och fräknig, Om vår lilla tjej får fräknar när kommer de då???? Hon är nu ca. 30 månader?????

Pappan hatar sina fräknar är är "orolig " att dottern också ska få fräknar.......

• Svar på tråden Fräknar
  • JsN

Fräknar är JÄTTEFINT!!! *vill ha*

• petrusjka

Å, vad synd att han inte gillar sina fräknar. Jag ÄLSKAR mina och önskar, om något, att mitt hår vore rödare.

Det är så fint med fräknar så det är inte klokt. Hälsa din man det. Och små fräkniga tjejer är det finaste som finns.

Här kan du läse en söt artikel, man bläddrar genom att gå till höger nere i kanten medlem.spray.se/eva_quirbach/fraknar.html

• Teskedsmamman

De fräknar jag har har jag nästan alltid haft, det är bara på mina babybilder som jag inte har dem... Jag är blond (numera) men var rödhårig när jag föddes så jag är egentligen en förklädd rödhårig

Inom de närmaste 2 åren borde hon få fräknarna, "risken" för fräknar minskar om hon inte är rödhårig och har "tunn hud"... Blir hon solbränd utan att bli röd och har normal primentering så är det mindre risk för fräknar...

• Maria2

Först vill jag säga att hon inte är 30 månader utan 3 månader... var kom nollan ifrån!?!?!

Jag tycker inte att fräknar är fult!! Tror att hon är på väg att bli rödhårig, det skiftar från dag till dag, jag är blond.

Svårt att säga om hon är ljus i hyn, det är väl alla bäbisar?!?!

Alltså får vi hålla utkik i två år innan det visar sig?!?!

• Teskedsmamman

Fräknar är så otroligt olika, vissa föds man med och vissa kommer vid puberteten.... Så glöm fräknarna, ni kan inte göra något åt dem ändå....

• MatinaEE

*L* Fräknar är la inget att oroa sig för???
    Fräknarna brukar komma först när huden utsätts för solljus och oftast då på sommaren. Jag hade fräknar som liten, men inte nu. Ingen (inte ens jag) ansåg att det var fult. Oftast försvinner dom i vuxen ålder, men annars går det att sminka över när man kommer upp i den åldern...
    Tycker bara det är komiskt att man är oroad för att barnet får fräknar.
    Flertalet barn har det mer eller mindre utan att deras föräldrar bry sig...
    Jag tycker att du inte ska ta det så allvarligt...
    Du älskar ju din kille och han har ju fräknar,,, så vad är problemet???

• Maria2

Igentligen är det ju inget problem, jag var bara nyfiken, såklart att min man kommer att tycka att dottern är lika söt om hon får fräknar

När han var liten blev han retad för sitt röda hår och fräknar det är väl mest det det handlar om...

Svar på tråden Fräknar