• sommartjej84

Mens efter Provera,,,

Hejsan....

Ni som har ätit provera. När fick ni er mens efter slutad kur?????

Ha de bra... kramis

• Svar på tråden Mens efter Provera,,,
  • Miasus
    sommartjej84 skrev 2007-06-28 15:23:49 följande:
    Hejsan....Ni som har ätit provera. När fick ni er mens efter slutad kur?????Ha de bra... kramis
    Man ska få den ca 4 dagar efter. Jag har ätit Provera utan att få någon blödning alls.. Står lite virrigt om det i min press.. Börjar du på första kuren nu?
  • sommartjej84

Tack för svaret.... Jag har ätit min första kur med provera... Jag tog min sista tablett i måndags.

• Netriosa

Jag har för mig att det tog ca. 7 dagar för mig efter avslutad kur för att få mensen

• Miasus
    sommartjej84 skrev 2007-06-28 19:38:09 följande:
    Tack för svaret.... Jag har ätit min första kur med provera... Jag tog min sista tablett i måndags.
    Varför har du fått Proveran?
    Hur många kurer ska du ta?
  • sommartjej84

Hej....Jag vet inte hur många kurer jag ska äta... Ska börja äta pergotime på femte mensdagen. Sen får vi väll se om man blir gravid....

• Miasus
    sommartjej84 skrev 2007-06-29 10:31:58 följande:
    Hej....Jag vet inte hur många kurer jag ska äta... Ska börja äta pergotime på femte mensdagen. Sen får vi väll se om man blir gravid....
    Precis samma som jag.. väntar på min äl nu!
    Hur mår du av Proveran?
  • sommartjej84

oki... jag mår ganska bra av proveran... Är lite mer hungrig än vad jag brukar vara....

• Selenea

Jag fick mens 11 dagar efter avslutad kur.

• sommartjej84

selenea: Oki... de har bara gått fyra dagar än på mig...

• mockila

hejsan!
    Jag har ox ätit provera,dom 3 första gångerna så kom mensen redan dagen efter avslutad tablett,denna gång kom den 9 dagar efter.
    jag har pco,äter ingen pergotime efter provera,för vi har svårt att få barn,så jag har fått mina barn via provrör,jag äter provera bara för att få mensen.
    men jag har läst lite om provera här och sökt på internet.
    Vad jag förstår så kan man börja äta provera på dag 16 efter mensen börjat,för att få den igen? stämmer det?
    Skulle det innebära att min mens kan "hoppa" igång av sig självt sedan.
    Jag kan ha allt ifrån 3-7 månader utan mens OM jag inte äter provera.

ha det bra!
    Kramar Mockila

Svar på tråden Mens efter Provera,,,