• sommartjej84

Mens efter Provera,,,

Hejsan....

Ni som har ätit provera. När fick ni er mens efter slutad kur?????

Ha de bra... kramis

• Svar på tråden Mens efter Provera,,,
  • bamsebamse

mockila:

hej ja de stämmer, man ska ta den igen dag 16 efter mens. jag håller på med en kur nu. e på 6:e tabl. Har käkat sedan i sept. Utan tabl får ja ingen mens. Möjligvis 1-2 ggr/år o då e det stört. Jag hade det precis innan jag fick tabl i sept. Hade mens i 9 veckor... de va roooolig ;)

Får min mens omkring den 8-9:e tabl, alltså innan avslutad kur. Är det nåt som e knas då? Alla verkar ju få mens flera dagar efteråt. Eller är man bara olika? Hmm..

• copygirl

Avslutade min första kur av Provera igår. Och jag har inte heller fått någon mens än. Enligt min gyn skulle den säkerligen komma innan jag tagit den sista tabletten, men icke!

Om jag nu inte får mens då, när sjutton ska jag börja äta andra kuren? (ska äta 4 omgångar) 16 dagar efter mens.. men om man inte får mens då .. *suck*

Någon som vet?

Keep on trying -

• Miasus
    copygirl skrev 2007-07-05 12:47:18 följande:
    Avslutade min första kur av Provera igår. Och jag har inte heller fått någon mens än. Enligt min gyn skulle den säkerligen komma innan jag tagit den sista tabletten, men icke!Om jag nu inte får mens då, när sjutton ska jag börja äta andra kuren? (ska äta 4 omgångar) 16 dagar efter mens.. men om man inte får mens då .. *suck*Någon som vet?Keep on trying -
    MAn bruakr ju få den 4 dagar efter avslutad kur?
  • copygirl
    Miasus skrev 2007-07-05 12:55:21 följande:
    MAn bruakr ju få den 4 dagar efter avslutad kur?
    Jaha, då är det bara att vänta lite till då =P
  • Miasus
    copygirl skrev 2007-07-06 11:42:03 följande:
    Jaha, då är det bara att vänta lite till då =P
    mmm.. en del får vänta ännu längre.. 11 dagar skrev en tjej här i tråden
  • mockila

Bamsebamse:

Tack för ditt svar!
    Näe jag tror inte det är något som är knas när du får den innan avslutad tablett,du kanshe har fått så mkt gulkroppshormon i kroppen som just din kropp behöver,så då kommer mensen.

Vad jag förstår så får man INGEN ÄL alls med provera..men OM den nu hoppar igång av sig själv...kan man få igång ÄL ox då eller?
    Det är ju det som e sååå tråkigt..man kan inte försöka på egen hand att bli med barn igen..pga att man inte får någon ÄL med provera..

ha det så bra alla
    kramar

• bamsebamse

mockila:

det där med Äl vid provera.. hm.. nej det har man säkert inte..men min läkare sa att proveran e inget skydd, så det blockerar ju inte om man skulle få äl av sig självt... men den pushar heller inte på... däremot så kan kroppen få fnatt o hoppa igång så man kanske får mens själv.. men de va la inget stort hopp va jag förstod på läkaren.. han va inte svensk så ja hade lite problem me o hänga med...

jag har recept på provera året ut.. vad händer sen då? ska man käka dessa tabletter livet ut eller? bara o ringa in nya recept.. faan jobbigt att inte kroppen klarar sig själv..

• mockila

bamse bamse:

ja du om jag visste..
    Jag tycker att du ska försöka att få tag i en bra gynläkare som går igenom dig..tar det som ska tas och så får ni komma fram till vad ni ska göra!

Just nu för mig,har jag provera till 5 ggr till..kan väll ta dom typ när jag vill....usch..vill att min kropp ska fatta själv..men det har den INTE gjort på dom är 21 åren jag har haft mens!!
    Man kan bli tokig av allt detta grubblande!

sköt om dig
    kram

• bamsebamse

mockila:

ja det får jag ta o göra.. tänkte ringa o få en tid i höst. Blir lite nojjig av allt detta.. tack så mycket, ha det så bra du med. kram!

• Sofiech78

Hej!

Såg att ni alla har ätit Provera...jag har precis börjat äta dem men är rädd för att jag har fått för hög dos. Jag ska äta 20 mg om dagen, rekomendation i Fass är 10 mg. Hur många mg har ni ätit per dag och i hur många dagar? HJÄLP jag är rädd för att de har skrivit ut fel dos av misstag, gyn har semester nu i 3 veckor och ingen på sjukhuset kan svara!!!

Tacksam för svar!
    J

• Sofiech78

Jag igen

Nu har jag avslutat min Proverakur, 12 dagar med 20 mg om dagen. Tog sista tabletten i söndags och än har mensen inte kommit....FAN vad är det som händer med min kropp!??? När har ni andra fått mens? Jag har läst att vissa får det innan sista tabletten andra får vänta 4 dagar eller 11 dagar...när ska man få den? Jag menar jag har ju ätit en dunderkur och ändå vill tanta röd inte komma på besök! Jag trodde det skulle vara som när jag åt p-piller, då fick jag alltid mens på lördagen när jag tog sista tabletten på onsdagen, dvs dag 4 efter avslutad karta...nu är jag inne på dag 5 och det känns som den är på väg...men varför händer inget??? Jag har dock för mig att min gyn sa något om 14 dagar...om hon sa 14 dagar efter jag har slutat med Provera eller på 14 dagen efter start, det vet jag inte...?! Jag är förvirrad och rädd!!! Vad gör man om mensen inte kommer?
    Tacksam för svar!

• kvinnan78

jag har ätit 2kurer med provera o för mig tar det 10 dagar att äta kuren o sen 14 dagar väntan på att få mens....min kropp verkar fungera så på provera......

• Sofiech78
    kvinnan78 skrev 2007-07-27 10:04:05 följande:
    jag har ätit 2kurer med provera o för mig tar det 10 dagar att äta kuren o sen 14 dagar väntan på att få mens....min kropp verkar fungera så på provera......
    Tack för svaret KOm hem efter en tur på stan och där var hon...Tant Röd på besök, 5 dagar efter sista tabletten av Provera
  • candystorm

hej mockila
    jag har fått samma kur, typ ska ta provera i 10 dagar sen ha mens i 15 dagar och sen upprepa allt igen, min läkare sa att jag ska göra så i 8 månader och sen se om mensen har blivit reglerad, så om du har tur så kanske du bara behöver ta dom ett tag.

jag har en fråga
    mår du jätte dåligt av proveran? jag e på dag 4 och igår mådde jag jätte hemskt. undrar om det är normalt, min gyn e ledig idag så man får vänta tills måndag och jag årkar inte må så här tills dess.

skulle du vilja ha lite små kontakt för det är alltid skönt att känna nån med samma problem, och som får genomgå likadan behandling?

kram

• Olliz

Jag har tagit proverb i 11 dagar men jag fick min mens ändå!

Ska man fortsätta med tabellerna eller inte?? :o

• rebeqqa

Hej tjejer. Jag har konstaterad PCO sedan. Några veckor tillbaka. Läkaren skrev ut 2 kurer med provera till mig och jag har nu hunnit äta en kur (10tabl) min mens kickade igång redan dag 2 efter sista tabletten. Ska börja ta andra kuren på dag 17 sa min gynekolog..

Håller tummarna för att det ska gå bra. Blöder rikligt och mår allmänt mens-dåligt nu efter 5 dagar med riklig mens. Usch.. jag vill bara börja bebisvärkstan.

Det finns ju liten liten chans att kroppen kickar igång och att man har ägglossning. Min gynekolog sa att innan jag börjar med kur nr 2 ska jag ta ett graviditetstest - jag undrar bara om någon av er här vet ungefär när den väldigt osannolika äggmossning ni skulle kunna äga rum?

• linsen79

Gammal tråd men ger det ett försök. Efter att min mens strulade till sig efter en FET i december blev jag ordinerad provera i 10 dagar. Blödde hela den tiden. Slutade med provera och blödningarna slutade. Läkaren hade sagt att mensen skulle komma tillbaka efter 3-5 dagar men nu har det gått över två veckor och ingen mens. Känner mig oroad och stressad över detta. Kan det ta så lång tid? Eller har min cykel blivit än mer strulig nu? 

Svar på tråden Mens efter Provera,,,