• Prinsessorna

Från mörk till blond??

Hejsan

Jag har idag mörkt hår och undrar om någon som jag har färgat håret blont?
    Är inte väldigt mörk i mig själv utan det är färgat mörkt för några månader sedan.
    Nu menar jag inte platina blond utan vanlig kanske lite mörkare blond.
    Vilken färg har ni använt? Blir det bra?
    Tar gärna emot bra förslag.

Mvh Jenny

• Svar på tråden Från mörk till blond??
  • vernis

Jag skulle göra det blev orange och min svägerska med. det beror på hår mökt du har man ska någ gå bra annars får man färga håret i någon brun fräga ett sen fräga i ljussare. eller går man firsören om är osäker

• Nevada

För några år sen gick jag från svarthårig till blond, använde mig bara av blekning och slingor.. efter några ggr blev det lite mörkare blond.. nu är jag väldigt ljus iof

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • mamma37

Jag vet inte om jag skulle våga att göra det själv för en gång så blev jag orange o sedan gick till att bli svagt grönt............

Rådgör med ett proffs för säkerhetsskull för visst kan du vara ljushårig o varför inte måååååånga ljusa slingor o då menar jag myyyyyyycket!!!!

• LillaElinS

jag färgade också mitt från mörkt till blondt,jag använde den absolut billigaste färgen mood ultrablond,kostar väl bara 50 kr per paket lr något sånt,den var den enda färgen som inte gjorde mitt hår orange.

• Twilight

Det bror på hur tålig hår du har, för det räcker inte att bleka ett par gånger... Var beredd att lägga ner lite arbete så går det utmärkt

♥A&J... Och mamma♥
  • Nevada
    LillaElinS skrev 2007-06-28 17:56:13 följande:
    jag färgade också mitt från mörkt till blondt,jag använde den absolut billigaste färgen mood ultrablond,kostar väl bara 50 kr per paket lr något sånt,den var den enda färgen som inte gjorde mitt hår orange.
    Samma här, och använder fortfarande bara jane hellen.. bästa färgen =)
    Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • Callelin

Ett tips är avfärgning för att slippa orange hår. Sen färgar du i den blonda nyansen du vill ha.

• Prinsessorna

Hur avfärgar man håret?? Hihi, för jag vet inte. Har alltid gått till en frisör.

Jag tänkte också på det här med slingor om man lägger i många. Det blir ju bra hos frisören:))

Mvh Jenny

• Callelin

Det är som en kraftig blondering som tar bort nuvarande hårfärg. Finns att köpa där det finns hårfärg. Lycka till!

• Prinsessorna

Kan man fortfarande köpa hårfärg där det ingår en "mössa" till att göra slingor med föreesten?

Mvh Jenny

• LillyochBellas mamma

börja stegvis, jag slingar nu med schwartzkopf poly blonde med slingor, den e jättebra:)

• Twilight

Avfärgning har då alltid blivit lika orange som med blekning för mig. Jane Hellen Mood är det enda som funkar

♥A&J... Och mamma♥
  • Miras mamma

Förut när jag skulle bli blond använde jag mi utav Jane hellen mood. Blev skitbra, dessutom är den skitbillig.

Svar på tråden Från mörk till blond??