• Beatrize74

Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången

Jag orkar inte stå och göra rent barnstolen efter fjärde målet mat för idag. 365 dagar gånger 5 gånger varje dag gånger 3 och ett halvt år ger att jag gjort det 6387 gånger. Nu ORKADE jag inte.

Jag orkade heller inte vara pedagogisk och ge barnen frukt idag till mellis som vanligt. De fick glass då sonen slagit upp sin läpp på asfalten då jag för en gångs skull vänt ryggen till och givit mig den på att äntligen få rensa klart den där nedrans rabatten.

Sedan var jag så otroligt trött så när jag sjöng "Hänger öronen på dig ner..." mitt i en refräng säger "Äsch...vi sätter på "Mora träsk" som får sjunga den istället". Jag bröt plomberingen och sov under tiden barnen satt och engagerat klappade händerna och snurrade runt på vardagsrumsgolvet till takterna.

Och nu borde jag ha gjort klart maten redan. Så aptrött och apatisk. Och sonen borde gå och kissa igen...har frågat men han säger "Nej, jag behöver inte". Senast han kissade var 12.00!!! Vilken blåsa! Och jag orkar inte propsa.

Och dottern är så snäll. Sitter och leker med sina leksaker och sin bror och jag känner att jag inte hinner/orkar leka så engagerat längre.

Så TRÖTT! Och så OPEDAGOGISK så jag borde skämmas. Eftersom jag får betalt för att göra det här jobbet (föräldrapenning) så borde jag göra ett bättre jobb. Om jag varit min egen arbetsgivare hade jag givit mig sparken idag.

Jag vill ta ett glas vin, läsa en bok och SOVA!

Fast...det blir att jag torkar den där stolen, typ bakar en liten kaka då vi inte har något att bjuda på imorgon när vi får gäster vid halv nio. Är så TRÖTT på detta.

Säg...är det bara jag?

• Svar på tråden Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången
  • Sussannek

nej...det är inte bara du...
    Tänk om vi alla kunde erkänna allt opedagogiskt vi gör...
    Får bli ett litet erkännande från mig:
    Kasper fick sitta och titta på Tv medan jag satt här

• Pia74

Vad jag känner igen mig Barnstolen, mellis och slumra när barnen får se på tv.

Nu har vi hängt ihop i 13 år var av 5 som gifta. Skål älskling.
  • Beatrize74
    Sussannek skrev 2007-06-28 18:21:24 följande:
    nej...det är inte bara du...Tänk om vi alla kunde erkänna allt opedagogiskt vi gör...Får bli ett litet erkännande från mig:Kasper fick sitta och titta på Tv medan jag satt här
    Heja...fram för mer "avslöjanden" Tänk om vi kunde släppa präktighetsmanteln ibland inför oss själva?
  • Xarisma

Haha jag tvättar knaaaappast stolen varje gång dottern suttit i den.. hade blivit galen..

Tvättar den kanske en gång i veckan genom att spola i dusch och borsta av, annars drar jag bara av med trasa snabbt typ när man ändå drar av bordet

Är jag snuskig?

• MrsAndersson

Här har du en till medsyster!

Men säg mig, vilka orkar jämt? Vilka orkar alltid leka med sina barn när de vill? Vilka har aldrig sagt"Vänta...snart...jag kommer...ska bara fixa.."?

Jag tror inte det finns nån, men desto fler som aldrig skulle våga erkänna det!

En eloge till dig, som vågar erkänna att alla mammor inte är perfekta, även om man gärna skulle vilja det...

• linedja

Å vad härligt att du erkänner dina brister... jag är inte heller så himla perfekt jämt kan jag tala om.

Jag och sonen har varit på besök hos min syster i veckan.. Bara för att vi skulle få shoppa ifred så mutade jag sonen med russin (så att han skulle sitta still i vagnen)..Flera gånger!

Mamma till världens bästa Vilme 051121
  • JessieZ

Ojojoj

Sänk kraven lite...mina barn har överlevt kladdig stol, socker till mellis...korv och köttbullar till middag 7 dagar i streck...och hallelulja för barnfilmer och dataspel.

Jag tycker du ska åka på minesemester eller gå och få en skön massage.

• bodica

Ååå bok soffa vin sova i 3 dygn. Finns det någon klubb för den som vill göra detta så vill jag bli medlem nu!

Svar på tråden Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången