Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången
Jag orkar inte stå och göra rent barnstolen efter fjärde målet mat för idag. 365 dagar gånger 5 gånger varje dag gånger 3 och ett halvt år ger att jag gjort det 6387 gånger. Nu ORKADE jag inte.
Jag orkade heller inte vara pedagogisk och ge barnen frukt idag till mellis som vanligt. De fick glass då sonen slagit upp sin läpp på asfalten då jag för en gångs skull vänt ryggen till och givit mig den på att äntligen få rensa klart den där nedrans rabatten.
Sedan var jag så otroligt trött så när jag sjöng "Hänger öronen på dig ner..." mitt i en refräng säger "Äsch...vi sätter på "Mora träsk" som får sjunga den istället". Jag bröt plomberingen och sov under tiden barnen satt och engagerat klappade händerna och snurrade runt på vardagsrumsgolvet till takterna.
Och nu borde jag ha gjort klart maten redan. Så aptrött och apatisk. Och sonen borde gå och kissa igen...har frågat men han säger "Nej, jag behöver inte". Senast han kissade var 12.00!!! Vilken blåsa! Och jag orkar inte propsa.
Och dottern är så snäll. Sitter och leker med sina leksaker och sin bror och jag känner att jag inte hinner/orkar leka så engagerat längre.
Så TRÖTT! Och så OPEDAGOGISK så jag borde skämmas. Eftersom jag får betalt för att göra det här jobbet (föräldrapenning) så borde jag göra ett bättre jobb. Om jag varit min egen arbetsgivare hade jag givit mig sparken idag.
Jag vill ta ett glas vin, läsa en bok och SOVA!
Fast...det blir att jag torkar den där stolen, typ bakar en liten kaka då vi inte har något att bjuda på imorgon när vi får gäster vid halv nio. Är så TRÖTT på detta.
Säg...är det bara jag?