• FruMansour

Går du på några 12-stegsmöten, tex AA, NA, ACOA, SLAA mf.?

Hej hej!!!

Var bara nyfiken på hur mkt folk här på Familjeliv som går på 12-stegsmöten typ:
    AA
    NA
    ACOA
    SLAA
    Al-Anon
    mf.

Eller finns det andra som jobbar med 12-stegsprogrammet själv utan att gå på möten??

Själv har jag gått på ACOA-möten, eftersom jag vuxit upp i ett hem med alkoholism. Borde egentligen gå på möten nu med. Saknar det verkligen men min man jobbar så mycket att det är omöjligt för mig att kunna gå. Blir bara någon enstaka gång då och då. Har nämligen inte nån som kan ställa upp som barnvakt. Eller rättare sagt..... Vill helst inte besvära mina nära och kära mellan kl 19.00-20.30 varje onsdagkväll... TYPISKT "Vuxna Barn"-beteende. *ler*
    Jobbar dock med 12-stegsboken för Vuxna Barn själv hemma.

Vad tycker ni om 12stegsprogrammet och "Gemenskapen" som man tillhör?

Bra/dåliga erfarenheter?

Skriv av er!!!!!

Mvh. Marie

• Svar på tråden Går du på några 12-stegsmöten, tex AA, NA, ACOA, SLAA mf.?
  • vänat

Naj går men var på något oa möte och accoa möte. Har även funderat på att gör tolvstegsprogrammet själv men ännu ej start upp av olika anledningar.
    ja vad tycker jag om tolvstegs proggarmet mycket är bra. Sen är jag dockt tveksam til gemansken i de olika grupperna eftersom det påverkas mycket av hur gruppen är samma sat etc. Har sett och hört så mycket som verkat helt gallet men även bra saker. Så jag brukar tänka att jag får ta till mig av det som verkar vara bre resten lämansr jag.

• FruMansour

Japp det e ju det som e meningen...att man tar till sig det man vill och låter resten vara...

Lycka till !

vänat skrev 2007-06-30 11:54:07 följande:
    Naj går men var på något oa möte och accoa möte. Har även funderat på att gör tolvstegsprogrammet själv men ännu ej start upp av olika anledningar.ja vad tycker jag om tolvstegs proggarmet mycket är bra. Sen är jag dockt tveksam til gemansken i de olika grupperna eftersom det påverkas mycket av hur gruppen är samma sat etc. Har sett och hört så mycket som verkat helt gallet men även bra saker. Så jag brukar tänka att jag får ta till mig av det som verkar vara bre resten lämansr jag.
  • FruMansour

Japp... ACOA:s 12steg.. Min mamma är gravt alkoholiserad.

Svar på tråden Går du på några 12-stegsmöten, tex AA, NA, ACOA, SLAA mf.?