• Anonym

Död framtand!

När jag var yngre slog jag i min framtand som gick av ett par gånger (samma tand), då fick jag en plasttand. Sedan för ett par månader sedan slog jag i min framtand igen men den klarade sig, fast jag fick väldig värk.

Idag när jag åter var hos tandläkaren så säger de att min framtand nu är "Död". Jag fick en chock!!!

Men de menar att den kommer att bli svart om vi inte gör något. De vill inte dra ut den utan menar att vi ska underhålla den. Är det inte FEL att behålla en död framtand???????? Jag har aldrig hört talas om något liknande. Någon som vet eller har kunskap inom detta?

• Svar på tråden Död framtand!
  • Anonym

Man kan väl rotfylla den?!

• Anonym

Jaha!Vad skönt att höra att det finns fler som har varit med om samma sak. Jag blev faktskt riktigt chockad idag när de berättade detta. Jag tänkte att det går väl inte ha kvar en död tand. Men det är väl inte som en annan död kroppsdel precis. De kommer nog rotfylla och bleka tanden.

Varför vill de inte dra ut den och sätta inplantat då?

• Anonym

MammaE:

Ja precis så sa de att de skulle göra med min tand. Borra hål och fylla den.

Är det vanligt att ha en död framtand? och måste man gå ofta och kolla tanden hos tandläkaren då?

Svar på tråden Död framtand!