• TGIF

Var hittar jag paketresor till Muminland?

Var hittar jag paketresor till Muminland? Vet inte ens vilka rederier det är som går till Finland... Viking Line och?

Har ni sett några sådana där rabattkoder, typ om man är medlem i ICA Kundkort, IKEA o.s.v..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Var hittar jag paketresor till Muminland?
  • TGIF

har hittat två olika paket, med viking line och silja eller vad de hette.... vilken är bäst att åka med? Någon som har åkt på en sådan här paketresa? Kan ni "hissa" eller dissa" hotell o.s.v?

• Minikatt

Silja är de som jag förknippar mest med Finland iaf... Tror Coop Medmera har erbjudanden om det ibland.

• Just A Girl

viking line har, men tänk på att de mästa är på finska på muminlandet

• Cece2

Coop har sådana paketresor för sina medlemmar vet jag...tror det är med Silja Line

• Min Nana

silja line har ett paketresegrej.. 2300 kr för t/r med 2 vuxna och två barn allt inkluderat och hotell en natt tror jag i tallin lr vart de nu är.. skumläste bara lite

• Just A Girl

Min Nana skrev 2007-06-29 14:41:15 följande:

silja line har ett paketresegrej.. 2300 kr för t/r med 2 vuxna och två barn allt inkluderat och hotell en natt tror jag i tallin lr vart de nu är.. skumläste bara lite
    Men det var till mumindalen de ville, det ligger utanför Åbo, Finland. Tallin är ju Estland
  • hotten

fast paket resorna innehåller inte transporter mm, så det är sak samma om ni åker ajälv eller på sk paketresa ( dock kan ju paketresorna ha bra rabatter)

man kan förslagsvis ta silja line/vikingline till åbo (likadant gör du ju vid paketresor) å sedan buss eller taxi till nådendal förslagsvis bo på de fina nådendal spahotellet ( sök på nätet för mer info hemsida osv) passar bra även för barnfamiljer, lyxigt men vardagligt, ligger vid en sandstrand, går små minitåg (biltåg) därifrån med jämna mellanrum som tar er till mumindalen på typ 10 min,
    mumindalen är en liten ö som man tar sig till genom en gå bro.
    Figurerna springer omkring där blad publiken, alla husen mm finns där utomhusteater ingår i biljettpriset.. å vissa föreställningar är på finska å vissa på svenska.. så den som påstår att de mesta är på finska vet nog inte vad denne pratar om...

jätte trevlig utflykt, med en natt på mysigt spa med massa bad å plask å sedan kvällsbåten tillbaka till sthlm.

• TGIF

Tack så jättemycket till er alla!

Det blir nog att vi åker!!!

• Jofimiel

vill bara säga att ha inte så stora förhoppningar innan ni åker dit, vi blev jättebesvikna!!!!  Allt e superdyrt och de finns inte speciellt mkt att se...  lite pappersfigurer i skogen typ... de enda är muminshus, och där är alla så de är toktrångt...

efter 1 ½ timma hade vi o barnen tröttnat och då hade vi verkligen sett allt!
    nä, de är aldeles överreklamerat o svindyrt för ingenting.

~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • hotten

jofimie... nåja så var det iallafall inte när vi vart där, fanns muminhuset så klart, men även andra byggnader man ser i filmerna, skådespelarna (som vart utklädda till alla dessa olika figurer) fanns över hela området, gick å jagade varandra, dansade med barnen osv osv.. en satt i fängelset å rymde flera gånger.. skogen gick vi aldrig i men såg att det fanns stigar dit osv kan hända att det fanns pappersfigurer där det vet jag ju inte förståss..

ja att det är dyrt i restauranger, butiker osv kan man väll förvänta sig, har du någonsin varit till en turistatraktion där de skulle vara tok billigt??

• Jofimiel
    hotten skrev 2007-06-29 21:42:16 följande:
    jofimie... nåja så var det iallafall inte när vi vart där, fanns muminhuset så klart, men även andra byggnader man ser i filmerna, skådespelarna (som vart utklädda till alla dessa olika figurer) fanns över hela området, gick å jagade varandra, dansade med barnen osv osv.. en satt i fängelset å rymde flera gånger.. skogen gick vi aldrig i men såg att det fanns stigar dit osv kan hända att det fanns pappersfigurer där det vet jag ju inte förståss..ja att det är dyrt i restauranger, butiker osv kan man väll förvänta sig, har du någonsin varit till en turistatraktion där de skulle vara tok billigt??
    nä men betalar jag så mkt pengar så förväntar jag mig nåt bra, och jag tyckte endast de va överreklamerat och litet....  men de va väl bra att ni gillade de!
    ~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • hotten

gillade å gillade men det var som vi förväntat oss, barnen tyckte det var roligt så då var alla nöjda å glada Men visst det är ju inget man åker många gånger till, har man vart där en gång så har man liksom sett alt.
    Som sagt mycket pengar går det väll på alla turitsatraktioner minns nu inte vad det kostade in men typ 150,- ?visst inte billigt men inget som jag funderade ens på att snåla in bara för kostnaden...

Svar på tråden Var hittar jag paketresor till Muminland?