• Familjen Höög

värkar var 10 minut

Kan inte sova längre, har varit uppe sedan 1 i natt med värkar var 10 minut. Haft regelbundna värkar sedan 22.00 men de startade i går kväll fast då oregelbundna. uch vad jobbigt det är. Finns det någon som vet när värkarna kan bli tätare så att man kan få åka in någon gång?

• Svar på tråden värkar var 10 minut
  • Lovely SunShine

oh vad avis jag blir!!

lycka till!!!!!
    V.38
  • Familjen Höög

Tackar. men det är inte så mycket att vara avis på. uch uch. ont gör det.. mannen min ligger och sover och det kan han gott göra eftersom jag kan räkna värkarna själv och det är onödigt för honom att vara vaken, han kan ju ändå inget göra.

• Lovely SunShine

har du pratat med förlossnin gen?

V.38
  • Isafisa

Kan inte låta bli att tycka det låter lite mysigt trots smärta o.s.v. Du ska se att du inte kommer undan och förlossningen snart är där... Förstår att den sista väntan säkert är extremt trög...
    Lycka Till!

• Familjen Höög

nej jag har inte pratat med förlossningen. men talade med min barnmorska igår och han sa att det skulle vara 3 - 5 minuter mellan värkarna innan jag ringde BB

• litenmamma

exakta monuter är kankse inte det du ska gå efter. gå på din kännsla, har du frågor så är det bättre att ringa och ställa dem. Du behöver all styrka till förlossningen, slösa inte ork på att gå och undra.

du ska föda, det du vill ha är det ända som betyder något...

• Millz

hej hur går det ,,sitter själv här med förvärkar...men inget på g tror jag bara i v 38 i morron...men molvärken är där ändån och man blir påminnd om vad som komma skall hihih..väntar på att badet ska bli barmt så man kan hoppa i och sen få sova lite!
    LYCKA TILL!!!

• PennyJane

Det är nog väldigt olika hur länge man får gå så där. De blir kanske tätare när som helst. Själv hade jag värkar så i två dygn. De började på kvällen och hela natten hade jag var  tionde minut. De måste vara minst en minut långa för att de ska ha effekt. På morgonen vid sju försvann de och sen började de igen vid tolv på dagen. Nästa kväll var jag lagom less och trött. Då fick jag åka in för att få sovtablett och morfin.. Sen satte det igång ordentligt på morgonkvisten.. och min lilltjej föddes på förmiddagen..
    Du kanske slipper ha det så utdraget... Lycka till!!

Svar på tråden värkar var 10 minut