• cissi24

donera ägg eller adoptera

Blir så upprörd då man läser om människor som ska doner ägg och hit och dit. Kan man inte få barn kan man väl adoptera. Fattar att många vill känna på hur det är att vara med barn.
    Men är det inte bättre att hjälpa alla barn som är födda men inte har några föräldrar........

• Svar på tråden donera ägg eller adoptera
  • Jag är Sma

Ja, själv blir jag upprörd över att du TS tror att kvinnor donerar ägg "hit och dit". Jag tror tvärtom att det är ett mycket genomtänkt beslut som fattas av dem som donerar. Adoption är ett fint sätt för många att bli föräldrar, även för dem som kan få biologiska barn, men passar kanske inte alla. Att adoptera enbart för att hjälpa ett barn tycker jag är förkastligt.

• Pruppfia

Alla kanske inte blir godkända för adoption heller av olika anledningar..det är ju inte bara att "beställa" ett barn.

• Bisquit

*håller helt med jag är sma*

hur kan man uttrycka sig så okänsligt?

• cissi24

Självklart ska man inte adoptera bara för att hjälpa ett barn. Men vill man ha barn och ej kan få så tycker jag det är ett bättre alternativ än att göra det genom doktorns hjälp.

Fattar att man inte donerar hit och dit. Men man läser att syskon och kompisar hjälper varandra...varför vill man ha barn genom donation. Det är ju ändå inte ditt eget ägg.Så då kan man ju adoptera

• Pruppfia
    Pruppfia skrev 2007-06-29 10:31:59 följande:
    Alla kanske inte blir godkända för adoption heller av olika anledningar..det är ju inte bara att "beställa" ett barn.
    Jag skriver det igen då...
  • cissi24

Men lever man ett normalt liv så får man adoptera

• Pruppfia

Det märks att du inte läst på...man kan ha kroniska sjukdomar som gör att man inte får adoptera bl. a.
    Då menar jag sjukdomar som du kan leva normalt med, men som ändå påverkar beslutet.

• Pruppfia

Vissa länder har som krav att du ska ha ett speciellt BMI, rätt inkomst, inga sjukdomar, du får inte vara singel, med mera.

• cissi24

Det vet jag. Men så länge det är en ofarlig sjukdom brukar det inte vara några prob.

Svar på tråden donera ägg eller adoptera