• blonde redhead

Tälta i Norge!?

Är det någon som har tältat i Norge eller vet hur det fungerar där?

Vi åker om tre veckor och ska vara borta en vecka. Ska upp till Trondheim för att sedan gå på musikfestival, men kommer stanna på olika ställen på väg upp mest troligt (eller vara i trondheim ett tag).

Kommer ha två barn med oss, så barnvänligt är nödvändigt till viss del.

Är det något man ska tänka på?

• Svar på tråden Tälta i Norge!?
  • Pruppfia

Nyfiken...var ska ni campa?

• blonde redhead

Jag vet inte

Vi får se hur länge barnen orkar sitta i bilen och kommer stanna på olika ställen beroende på hur trötta dom är.

Har du något bra tips på camping?

• Pruppfia

Jag har bott i Trondheim...men jag är dålig på att känna till campingar...sorry!

• blonde redhead

Känner du till Storåsfestivalen?
    Det är dit vi ska till slut.

Är det något speciellt man måste göra i Trondheim när man är där? Jag har aldrig varit där

• Pruppfia

Nä, den har jag inte hört talas om..

Tja, det beror på vad ni är intresserade av..men det gamla vanliga, typ. Se Nidarosdomen, vandra runt i stan. Det är en jättefin stad.
    Är det fint väder kan ni åka ut till Munkholmen. Kristianstens fästning är ju jättefin, där har ni utsikt över hela stan. Likaså vid Tyholttårnet. En restaurang högst upp i ett tv-torn, där restaurangen sakta,sakta snurrar, så ni får världens utsikt.

Säkert finns det en massa fler saker som ni kan göra, men jag måste klura en stund..

• SpecialK

Finns en sjö vid Oslo som heter Sognsvann... där campade man gratis..supermysigt.

Svar på tråden Tälta i Norge!?