• sundborn

Har börjat boa nu! (v.33, andra barnet)

Är en bit in i v 33 och igår plockade jag fram Edvins gamla bebiskläder. Sååå söta. Har också tvättat barnvagnstyget, skötväskan och mjukliften i tvättmaskin, samt städat lite i tvättstugan där vi ska ordna en skötplats. Klippte till en madrass till mjukliften, för det saknade vi förra gången. Förra veckan köpte jag en liten pyjamas på PoP, så att bebisen får nåt eget och inte bara arve-kläder. Åh, så mysigt det ska bli med en ny liten bebis hemma hos oss!
    Vad gör ni andra?

• Svar på tråden Har börjat boa nu! (v.33, andra barnet)
  • sundborn

Ingen i v 33 eller liknande?

• LillaBus

Jag gör ungefär som du fast bebiskläderna plockade jag nog fram för 3 månader sedan Jag är i vecka 30 nu och väntar mitt andra barn. Kunde bara inte låta bli hehe
    Vi ska beställa en ny vagn snart också, blir förmodligen en Teutonia spirit men man kanske hinner ändra sig...ha det bra! Kram

• sundborn

Såg att din pojke är född två dagar innan min...

När jag väntade honom visste jag att det var en pojke (hade tagit reda på det), denna gång TROR jag att det är en pojke...

• systeryster80

Är i v 30 nu och än så länge känns det lite tidigt att plocka fram det gamla, känns som att jag precis fått ner det till källaren Däremot så är jag så sugen att köpa nya bäbiskläder på rean nu. Men jag ska hålla mig tills jag hittar något som jag verkligen vill ha, lägger hellre lite mer pengar på något enstaka plagg än att shoppa en massa "sådär-grejer "på rean. Funderar däremot på att sy/pyssla ihop ett babygym nu

• Linusina

Jag är "bara" i v 22 men har redan nu börjat "boa" här hemma lite smått. Håller på just nu att flytta ner kontoret så jag kan börja fixa med bebisens rum här jämte vårat. Barnvagnen är beställd och tur var det, det var ju "bara" 16 veckors leverans tid på den

Jag har en son, född 1996, sedan tidigare, men har inget kvar efter honom, så nu köps det in saker lite då och då

?Ett hjärta som älskat är alltid ungt?
  • D07D08

Jag är i v.32 och väntar mitt första barn, jag har nästan handlat klart allt bara små saker som fatts.... Beställde vagn i mars tur var väl det för den har inte kommit än, utan den är försenad... Får väl se när den kommer....

• sundborn

En bra sak med att vänta andra barnet är att man av erfarenhet vet att det inte är så noga om allting inte är klart när man kommer hem från BB. Baby-butikerna och stormarknaderna står ju kvar, liksom...
    Barnvagnen vågar man ju ändå inte gå ut med första veckan med första barnet...

• IdaN

jag är i v 31 och jag har börjat att göra om i vårat sovrum för våran lilla flicka som ska komma i september känns så underbart att få plocka fram allt och göra det fint i hennes lilla hörna har en hel del kläder och sånt sedan sonen och det kommer hon att få ärva men vi har även köpt en del nytt.Vagn det har vi med sedan tidigare tänker inte köpa någon ny eftersom vi är nöjd med våran carena som vi köpte till sonen.
    Men bara solen och värmen kommer så ska vi fixa till spjälsängen behöver ha lite ny vit färg på sig som sonen har gnagit bort.
    Men nu börjar det kännas att det snart ska komma en bebis till familjen och det är så underbart

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
  • AbsolutePink

Är i v.37 och ska flytta så än så länge har det inte hänt så mycket...blir väl att fixa mer sen när flytten är klar...går mest och väntar på att den lille ska komma

• Berni

Jag vågar inte börja boa,vi har det mesta men jag vill inte plocka framm något ännu. Vill vänta tills ostbågen är ute.
    Är det konstig, jag är i veckan 36+4

• sundborn

Berni:
    Nej, jag förstår dig. Tänkte likadant när jag väntade min son eftersom jag före dess hade förlorat ett barn i v 21.

Men nu vägrar jag oroa mig! Det har jag gjort tillräckligt under förra graviditeten!

• liljonkonvaljen

Hej!
    Här är en till som "boa" lite smått. Har en som fyllt 7 precis o ha nu sorterat hans bebiskläder. Så idag ha ja lagt ner de som va nått att ha i lådan o så klart lite nya kläder. Ska oxå till ikea snart o fixa resten. Ha ingen säng ännu men den ska hämtas om 4 veckor, en som vi ska låna. Är i v 30

• Lisa1980

Hej hej, ytterliggare en som börjat "boa". Vi väntar nr.3 i början av aug.
    Är i v.36 och har nu tvättat gamla bebiskläder och rensat ur en låda i vår byrå eftersom bebben ska ligga i vagga bredvid min säng . Har även börjat plocka ihop förlossningsväskan, laddat filmkameran, köpt film etc.
     Bara längtar tills man får hålla en liten gosig bebis igen.

~Mina Underbara Barn Pontus 4 och Saga 2 och Plutt i magen~
  • sundborn

Åh, om några veckor ska jag packa BB-väskan... *myser*

• ellet

Hejsan, kul med fler Jag är i v 34 och har börjat boa som en liten tok... var inte lika "boig" med min dotter utan det är värre nu!! Jag har gjort klart det mesta och packa väskan utom mina kläder då jag fortfarande använder dem Vi läääääängtar så nu efter vår lilla bebis (som är en kille)!!

Lycka till nu!!

• Solglimtar

Jag väntar också andra barnet och är i v.35 nu.
    Första graviditeten började jag sätta ihop säng & grejer runt v.20 typ! Den här gången har jag varit lite lugnare, men allt är nog uppe nu faktiskt =)
    Å så kollar jag ofta på gamla kort från förra graviditeten och tiden efter... Känns konstigt att det ska komma en så pytteliten människa till oss igen. Spännande som tusan!

• Kajak

Här kommer jag.
    Är vecka 32.
    Har redan sorterat dotterns kläder.
    Hon hade några unisex kläder som vi köpte lite innan hon födds.

Nu har jag en hög av "unisex" kläder som jag ska tvätta o "snygga" till.
    Har oxå sytt om lite påslakan.

Jag har tre gamla påslakan som jag o mina systrar hade när vi var småa o dom hade annat mått än vad vi har idag så det blir lättare att bädda spjälsäng nu.

Men jag ska sy lite påslakan som passar till barnsäng (ca 115x160cm) så blivande storasyster kan ha "eget" påslakan som hon behöver inte dela med sin lillebror eller lillasyster.

Det är JÄTTEKUL att sy lite!

• lillajag82

Är i v 34 och har barnvagnen, sängen och hans kläder färdiga. Då är det bara skötbordet kvar och en massa småprylar..lääängtar efter min bebis...

• Pernilla3

Har också börjat lite smått. går in i v 32 idag. Syskonvagn och mjuklift är klart. har rensat i förråd och garderober och gjort en ledig låda till bebisen. har inte plockat fram bebiskläderna än..men det kommer snart. Är så sugen på att köpa ett bebisplagg åt lill*n men vet inte vad jag ska köpa. Tjejkläder har jag i mängder och neutrala kläder som man inhandlade inför förra grav. Men en pyjamas var ju ett bra förslag =)
    BB-väskan dröjer väl lite innan jag packar..men borde kasnke göra det innan jag åker på semester (vilket jag gör i grav v 35-36)

Svar på tråden Har börjat boa nu! (v.33, andra barnet)