• jordgubbssaft

Vågar jag tona håret hemma?

För ungefär en och en halvmånad sedan var jag hos frisör och klippte mig och tonade och gjorde några diskreta slingor...nu är det så att jag skulle vilja ha det ännu lite mörkare "är relativt mörkbrunt nu" men vill ha lite mörkare än så...känns lite onödigt och gå till frisör redan och fixa det...vad hade ni gjort?Vågar jag tona det själv hemma?

• Svar på tråden Vågar jag tona håret hemma?
  • Majsan70

Vågar gör du säkert, men sen är ju resultatet ett annat än hos frissan. Själv skulle jag aldrig göra nåt med håret hemma annat än att styla det.

• NadiaMi

En toning tvättas ju ur över tiden så det är betydligt mindre riskfyllt än en färgning.

Kolla noga på färgrekommendationerna bara så du väljer en nyans som verkligen påverkar ditt hår som du vill ha det, och var beredd på att det inte blir exakt som på askens framsida.

• Nia78

Hej gå till frisören och fråga vilken nyans dom tycker passar, oftast brukar dom ha toningarna till salu, som dom använder sig av. Så då kan du ju köpa samma sorts toning du hade sist fast i en annan färg plus att det blir mycket billigare eftersom du gör det själv. Lycka till!

Svar på tråden Vågar jag tona håret hemma?