• Bayboo

citron i håret??

fungerar verkligen citron som blekning i håret?
    har hört det o sedan att man ska ligga i solen så det får torka in.
    någon som gjort/vet?
    hur göra??

• Svar på tråden citron i håret??
  • Sebbes    mamma

Jag o en kompis gjorde d när vi var på semester i spanien...
    Vet inte om det va citronen eller vara solen... men vi blev väldigt ljusa på dom två veckorna...
    Fast sen hoppade vi i polen en dag utan o tänka på citronen... o d skummar ganska bra i vattnet... (något o tänka på *fniss*)

• Bayboo

hihi, okej . är ganska sugen på att prova det men hur gjorde ni då?
    hade ni bara ren citronsaft i håret?
    sköljde ni ur innan ni låg i solen?

• Bayboo
    Centurion skrev 2007-06-30 01:16:22 följande:
    Det fungerar men det torkar ut håret..
    torkar det ut synligt? vill gärna inte få tillbaka min rishög,mitt barr! :)
  • syndabocken

Gjorde det ngn. gång på 80-talet, minns inte resultatet. Blev väl lite blekare men ja... Prova och se

• firhilwen

Jojoba-olja är finemang som inpackning för torrt hår, ett par gånger i veckan! Se bara till att inte ta för mycket för då blir resultatet att håret ser ganska fett ut i stället...

• JLS

Skulle inte köra citron alls, kan bli jättetorrt!! Kör lite slingor hos frisören istället, de har bra produkter och kör varsamt

• eilenna78

Råd från en frisör: Citron skadar ditt hår MER än blekning! Så, nej, det och blondspray är rena döden för håret!!! Aja bajja!!!

• Bayboo
    eilenna78 skrev 2007-06-30 01:32:08 följande:
    Råd från en frisör: Citron skadar ditt hår MER än blekning! Så, nej, det och blondspray är rena döden för håret!!! Aja bajja!!!
    inte ens lite på utväxten bara? nu när man ska till solen o så???
  • eilenna78

Tänk på att den där utväxten kommer att vara dina toppar en dag och då kommer du bittert att få ångra dig... Blek nu, betala sen...

• Bayboo

haha! okej, tack för era råd!

• tjejk

Skrattade lite åt ditt uttryck Blek nu, betala sedan, låter som en bondfilm. Tycker det var skitbra! Jag kommer akta mig för citronerna i sommar.

• eilenna78
    tjejk skrev 2007-06-30 01:43:00 följande:
    Skrattade lite åt ditt uttryck Blek nu, betala sedan, låter som en bondfilm. Tycker det var skitbra! Jag kommer akta mig för citronerna i sommar.
    Låter bra! Kanske din frisör inte behöver slita ut verktygen när du kommer då!
    MVH Frisör 007
  • javalady

Jag har använt citron ett flertal gånger och inte sett att mitt hår har torkat ut... Och ja, det bleker lite grand.

*ser hur frisör 007 sliter sitt hår...*

• eilenna78
    javalady skrev 2007-06-30 01:53:13 följande:
    Jag har använt citron ett flertal gånger och inte sett att mitt hår har torkat ut... Och ja, det bleker lite grand. *ser hur frisör 007 sliter sitt hår...*
    Japp! Bara ett par strån kvar nu.. Bäst jag hämtar en citron!
  • principisessan

beror på hur mörk du är innan men jag det bleker, du får nog ha i ganska mycket citron om du ska bleka mycket..

Svar på tråden citron i håret??