Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Vad får ni ut EFTER skatt?

Herregud vad alla är högavlönade! Eller är det mest dem som skriver tro.
     Om båda jag och sambon jobbar heltid får vi ut ca 23-24000kr/månad ihop! ca 4000 mindre nu när jag är föräldraledig! Utan barnbidrag nu då!

• Anonym (Herregud)

anonym
    Får jag fråga vad du jobbar med om du får ut 19000kr och är 18 år?

• Anonym (Herregud)

Oki det var hög lön! Grattis!

• Anonym (Herregud)

Ja 104kr/tim är ju normalt! Det är väl tilläggen då som du säger!

Jag har typ 95-100kr/tim som barnskötare! Är 28 år!

• Anonym (Herregud)
    Anonym (1-7:an)
    Något slår mig när jag läser era inlägg.
    Yrken där man har ansvar för människor tenderar att vara lågt betalda. Något är snett!!!

Håller med dig absolut!
    Nu har jag "bara" barnskötarutbildning men gör precis samma jobb som en förskolelärare.
    Själv tycker jag att de som har hand om mina barn när jag jobbar är väldigt viktiga personer. Jag menar barnen är ju det bästa man har och då vill man ju att de har det bra på dagarna. Tycker det borde vara värt lite mer än vad det är idag om man tittar på lönerna.
  • Anonym (Herregud)

En fråga: Hur sjutton gör man för att kopiera ett inlägg så "texten blir blå" om ni fattar vad jag menar! Jag verkar ha tummen mitt i hand!

• Anonym (Herregud)
    caramell74 skrev 2007-07-01 16:25:58 följande:
    Tryck på symbolen med "A. Finns brevid symbolen med munnen.Anonym (Herregud) skrev 2007-07-01 16:22:50 följande:
    Aha Tack äntligen är jag med! Skrattande
  • Anonym (Herregud)
    Anonym skrev 2007-07-01 16:24:25 följande:
    Anonym herregud- Oftast gör ju barnskötare samma jobb som fks lärarna, men om de skulle ha samma lön som fsk lärarna varför ska man då skaffa sig en utbildning på 3,5 år med massa studeiskulder
    Missförstå mig rätt!
    Jag missunnar absolut inte förskolelärarna deras löner. Kunde gärna varit högre dem också! Men jag tycker det är fel att en barnskötare med erfarenhet har så dåligt i lön. De tar ju ändå hand om det värdefullaste man har på dagarna!
Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?