• Yosa

Kan inte ni visa era ultraljudsbilder på era Tvillingar?

Kan ni inte visa era ultraljudsbilder på era tvillingar?
    Eller ge er till känna så att man kan gå in i ert galleri och kolla tvilling-ultraljud?

• Svar på tråden Kan inte ni visa era ultraljudsbilder på era Tvillingar?
  • Mothersong
    twinsen Här är min, från v8 Har inte tagit några fler...
    ~~~Mattis 13/9-06, Knoddarna bf 15/12~~~
  • Lilla Susanna

Tillkännager mig, kolla i mitt galleri.

• Yosa

Mothersong:
    oh tack för ditt svar! Vet du om tvillingar alltid ligger så nära varandra? Eller kan de två "svarta" fostersäck-hålen på bilden vara mer isär?

Då menar jag så pass mycket isär som en fostersäck är bred om du förstår hur jag menar?

Jag var på ultraljud i v8+2 och läkaren sa inget alls om tvillingar. Men nu 2 veckor senare tycker jag mig se en "svagare"/suddig fostersäck en bit bort, på min bild. Var orolig och fick komma och visa min bild på MVC och då trodde de att det var för långt isär för att vare ytterligare en fostersäck. De trodde att det var min tarm eller liknande. De hade ingen möjlighet att göra nytt Vul på mig pga att personalen som gjorde det hade semester.

• Yosa

Lilla Susanna:
    Tack för ditt svar?
    Tror du att en läkare (inte barnmorska) kan missa tvillingar i v8+2

• Mothersong
    Yosa skrev 2007-06-30 11:00:39 följande:
    Mothersong:oh tack för ditt svar! Vet du om tvillingar alltid ligger så nära varandra? Eller kan de två "svarta" fostersäck-hålen på bilden vara mer isär?Då menar jag så pass mycket isär som en fostersäck är bred om du förstår hur jag menar?Jag var på ultraljud i v8+2 och läkaren sa inget alls om tvillingar. Men nu 2 veckor senare tycker jag mig se en "svagare"/suddig fostersäck en bit bort, på min bild. Var orolig och fick komma och visa min bild på MVC och då trodde de att det var för långt isär för att vare ytterligare en fostersäck. De trodde att det var min tarm eller liknande. De hade ingen möjlighet att göra nytt Vul på mig pga att personalen som gjorde det hade semester.
    Vad jag har förstått det som så kan de ligga en bra bit emellan... Ser du på Lilla Susannas bilder så har ju hon en betydligt tjockare vägg emellan Jag vet inte hur tjock väggen kan vara, har inte sett någon info alls om det, bara hur tunn den kan vara Fundersam

Men när jag väntade Mattis så har jag en bild av Kalle Anka på min vul-bild?!?! Någon annan kanske vet mer än mig
  • Mothersong
    Yosa skrev 2007-06-30 11:03:02 följande:
    Lilla Susanna:Tack för ditt svar?Tror du att en läkare (inte barnmorska) kan missa tvillingar i v8+2
    Jag kan berätta hur det gick för mig, kopierar från en annan tråd jag skrivit i:

Jag fick ju veta i v8 att jag väntar tvillingar, och jag kan ju säga att hade inte läkaren gjort en grundlig koll (vilket hon först inte tänkte göra) så hade hon nog bara sett en av tvillingarna... Och det var INTE för att den gömde sig, utan för när hon stack in vul-staven så prickade hon direkt in ena tvillingen och när hon hade kollat klart och såg att den levde och så, så tänkte hon dra ut staven igen... Pga att jag och min man bad henne göra en grundligare undersökning och se om det fanns fler foster, så gjorde hon det...

Jag fick ju en blödning och det var därför vi åkte in... Tanken att det var tvillingar kändes självklar från befruktningsögonblicket, och att hon såg att en levde gjorde att båda vi två tänkte att den ena kanske hade dött och ville att hon skulle se efter...

Hon var väldigt stressad innan, men så fort hon såg att det var två så lugnade hon ner sig...
  • Yosa

Jag menar att om "skiljeväggen" kan vara lika bred som hel fostersäck är bred? förstår ni mig?

Ett exempel: Alltså om fostersäcken är tex 7mm bred. Kan det då vara så brett som 7mm mellan de två fostersäckarna?

På mitt kort är det en tydlig fostersäck som läkaren har mätt fostret och så. Sen en lång bit bort på kortet så syns det ett svart hålrum till, lite suddigt men med någonting i. Mellanrummet mellan de två hålrummen är lika stort propersionerligt som en fostersäck är bred.

tex:
    I---------I I-----------I

foster 1 mellanrum foster 2

fungerar denna ritning tro?

• Mothersong

Jag förstår vad du menar, men jag vet inte om den kan vara så bred...

• 1984

Åh, vilka underbara ultraljudsbilder ni har på era tvillingar, vill oxå ha tvillingar =) Har BIM idag och längtar så fruktansvärt mkt efter vårt första barn...

Men jag har varken mens eller nåt plus i sikte ÄN.

kramkram

Svar på tråden Kan inte ni visa era ultraljudsbilder på era Tvillingar?