• getingmidja

Hur länge klarar sig kattungar utan mjölk?Mamma på rymmen

Vi har fyra kattungar i sovrummet, de är idag två veckor gamla.
    Kattmamman smet ut i förmiddags, och har inte kommit hem än trots idogt ropande/letande.
    (Troligtvis löper hon om, nu igen.)

Hur länge klarar sig de små liven innan man bör göra något?
    Känner att jag börjar bli orolig. Ledsen

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Svar på tråden Hur länge klarar sig kattungar utan mjölk?Mamma på rymmen
  • Skogsflikkan

Så små behöver mat ofta. Ring veterinären och hör hur du ska göra. Det finns speciell kattmjölk och flaskor du kan mata dem med under tiden hon är på rymmen. Hoppas hon kommer hem snart.
    Så fort de ungarna hon har nu, kastrera henne, så behöver inte inte oroa er för sådana olyckor mer.
    Jag säger det inte som en pekpinne, för jag råkade ut för samma sak själv, så jag vet hur de är. Man får väl trösta sig med att de små är himla söta i alla fall.

• Majsan70

Det finns KMR hos veterinären. När de är så små behöver de äta ofta. Hur ofta är beroende på hur stora de är så att säga. Små taniga behöver lite oftare. Men runt 3-4 timmar emellan är det väl.
    De behöver även stimuleras så att de kissar och bajsar eftersom det inte funkar på dem ännu. Det är sånt kattmamman gör genom att slicka dem i rumpan och resten av kroppen efter måltiderna bla.

• biina

Jag har sonm du 2 veckor gamla kattungar, men de har blivit hjälpmatade sen de var nyfödda eftersom mamman inte brydde sig om dem, men nu har hon börjat som tur är,ooops det där blev lite OT.

då jag hjälpmatade dem hela tiden, så matade jag dem me 2-3 timmars mellanrum den 1:a veckan o den andra med 3-4 timamrs mellanrum.

• biina

om du vill, så kan du skriva i min GB så hjälper jag dej mera om det är nåt du funderar över.

Svar på tråden Hur länge klarar sig kattungar utan mjölk?Mamma på rymmen