• Honeymother

Sänghimmel

Jag är så sugen på att köpa en varsin sänghimmel till mina flickor. Jag vet dock inte var jag kan köpa det. Vet ni var det kan tänkas finnas? Både vanliga butiker och via nätet.

Hoppas innerligt på svar.

Livets stora gåta är att älska,glömma och förlåta
  • Svar på tråden Sänghimmel
  • Skogsflikkan

Ikea har ju så man kan göra sänghimmel har jag för mig att jag sätt.. men den ställningen har jag för mig att man hänger i taket...
    När jag var liten minns jag att grannen fick en sänghimmel (jag var hur avis som hälst), men de skruvade fast en typ av gardinstång i väggen och trädde på ljust tyg...

• Honeymother

Det är precis något sånt jag vill ha. SkrattandeNåt jag kan fästa i väggen som liksom låter tyget gå ut en bit över sängen. Att fästa i taket blir så himla "knöligt"...

• Skogsflikkan

Tyvärr vet jag inte vart man kan köpa såna saker, men kanske någon textilaffär kan hjälpa dig med det. Eller där de säljer gardinstänger och sådana tillbehör. Leta där, så kanske du hittar.
    Hittade bara till spjälsäng på nätet, och det var på en barnaffär som heter G-knapp.
    Tyg fanns det däremot i massor, vad jag kunde se i alla fall.
    Lycka till

• principisessan

vi har köpt denna på www.systerlycklig.se vet att indiska också har sänghimlar och www.lillamirakel.se
    Om du är ute efter fen sån som man sätter på väggen med en eller flera stänger så har jag för mig att det iallafall förr fanns på ellos, halens, josfessons och jotex.. kolla på deras hemsidor om du kan hitta något.

• Honeymother

Tack snälla för era tips. Jag ska fortsätta min jakt!
    Glad sommar på er!

• annne

Jysk har billiga sänghimlar har jag för mig. Man kan ju köpa en helt vanlig i "nät" och pynta lite själv..

Men annars om du vill ha en som sitter fast på väggen:
    Jag hade det när jag var liten och den var nog hemmagjord. Det var liksom en pinne (rundstav typ) som gick rakt ut från väggen (vet inte hur den var fäst, men det ska väl gå på nåt sätt. En platta bara kanske?) Och sen hängde det ett tyg över stången ner på båda sidor. Man kan ju sy en söm så man trär på den så åker den inte ner så lätt..

• principisessan

en till som har billig är rusta www.rusta.se har på sin hemsida .. i nät med döskallar på men ska ha fler med fjärliar o grejor.. kosta bara 100 kr..
    hehe.. man skulle ju helt klart ha kollat runt mer INNAN vi köpte vär, den var ju svindyr

• annne

mumin - ja, men väldigt fin är den! =) Skulle inte betala så mycket iofs..

• principisessan
    annne skrev 2007-06-30 21:48:51 följande:
    mumin - ja, men väldigt fin är den! =) Skulle inte betala så mycket iofs..
    mm.. jag vet... kändes lite jobbigt o betala så mycket men säng o allt annat till just barnkammaren har vi fått riktigt billigt, så vi har inte kostat på nya tapeter o sånt utan tagit mycket av vad vi redan haft, målat om gamla förvaringskorgar i rotting i roliga färger osv så det är egentligen den enda saken till just barnkammaren som var dyr.
  • Novus

Har precis köpt en sänghimmel till dottern. Ska inte ha den över sängen, utan som en myshörna. Köpte den från Rusta, dock inte med döskallar eller i svart utan i en fin lila färg. Och så har jag hänt upp två långa "snören" där det sitter fjärilar på, samt satt fast fjärilar i fina färger utanpå. Blev jättefint och dottern älskar att ligga därinne!

Svar på tråden Sänghimmel