Inlägg från: Moonsleeper |Visa alla inlägg
  • Moonsleeper

Vitt bajs?!

Min dotter har varit lös i magen i några dagar idag, och nu ikväll var bajset VITT?!
    Nån som har nån aning om varför det kan vara så?
    Tycker inte vi har fått i henne nåt som skulle kunnat färga det så.
    (hon vill inte äta speciellt mycket alls)

• Svar på tråden Vitt bajs?!
  • Moonsleeper

Ursh då! Det vore ju inge kul om hon var urtorkad
    Något förslag vad man kan ge?
    Jag erbjuder henne vatten jätte ofta. Och nu innan hon somnade ville hon inte ens dricka upp all välling.

• Moonsleeper

Oj, på tryggabarn stod det att man skulle ringa BVC. Om bajset är vitt imorrn med så ringer jag sjukvårdsupplysningen).
    Eller är jag dålig mamma som väntar tills imorrn?

• Moonsleeper

Min dotters avföring såg ut typ som gammal mjölk, med klumpar i.

Sitter i kö hos sjukvårdsrådgivningen....

Tack alla ni gulliga som hjälper!

• Moonsleeper

Sjukvårdrådgivningen sa typ bara att ibland när maten går för fort genom magen (hon har bajsat så mycket idag) så hinner det inte få någon färg.
    Hon sa avvakta, men undvik mjölk, mjöl och fibrer. Så nu ska jag ta och åka till affärn och köpa majsvälling.

• Moonsleeper

På natten till lördag kräktes hon, så jag ringde sjukvårdsrådgivningen igen och dom sa typ samma sak. "Troligen är det bara magsjuka, maten hinner inte få någon färg"

Igår var lite jobbig dag. Vi fick inte i henne någon mat alls, fick träffa en läkare som kände på magen och konstaterade att hon inte hade ont.
    Och det här med det vita bajset var ingen fara då hon inte började bli gul i ögonen.

Så väldigt mycket lugnare åkte vi hem och hon har inte kräkts någe mer, bara bajsar för fullt.

Nu på morgonen är bajset gult igen!

Svar på tråden Vitt bajs?!