• 3småttingar

Fult med olika märken i kök?

Vi ska antagligen byta ut alla sk vitvaror.
    Inbyggd micro, spis, ugn, diskmaskin och kyl/frys.

Är det snyggast att ha samma märke (TEX Bosch, Whirlpool) på allt eller spelar det ingen roll?

Sen så är det väl snyggast att bara ha rostfritt eller bara vitt? Alltså inte blanda.

ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ
  • Svar på tråden Fult med olika märken i kök?
  • trollmammsis

absolut snyggast tycker jag att ha samma märke, vet inte om man kan få paketpris på vissa om man köper samma... sen snyggast om det bara e vitt eller rostfritt... vi har bosch på ALLT, inkl tvätt o tork. det var så då vi flyttade in

• Miffomorsan

Jag har aldrig någonsin bemödat mig med att titta på vad folk har för märken på sina vitvaror så jag anser inte att det har någon som helst betydelse. Men visst, kan man få en större rabatt för att man handlar allt i samma märke så skulle jag absolut ha det.

Att blanda vitt och rostfritt på sina vitvaror är inte fint tycker jag.

• JennyOEmilia

Klart man ska ha samma märke!

• Karpet

Samma märke tycker jag väl inte känns jättenödvändigt. Vi har t ex en Smeg spis, Whirlpool kyl/frys och en Zanuzzi diskmaskin. Jag tycker inte att det märks att de är av olika märken. Alla är rostfria och det är det viktigaste enligt mig. Jag tycker inte att man ska blanda vitt och rostfritt.

• mimmi006

Vi har blandat märken och vitt och rostfritt! Jag tycker att det blev fint ändå ... Jag ville bara ha inbyggnadsmicron och ugnen i rostfritt och vita, bulliga kylskåp och frys med silverfärgade detaljer.

• Teskedsmamman

Vi har Whirlpool på kyl/frys (paket) och diskmaskinen är en bosch... tror inte det finns någon som lägger märke till att det inte är samma tillverkare på dem...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 37
  • Lindilididda

När vi renoverade vårt kök förra sommaren, då vi oxå flyttade in till vår nuvarande bostad, så var det gubben som vald emaskinerna. Han tog lite olika märken, efter vad han tyckte vi behövde. Allt i rostfritt.
    Jamenar, visst e d skitsnyggt om allt skulle vara tex Electrolux...men vårt kök e jättefint endå, och maskinerna uppfyller våra krav! (ingen av oss är mästerkockar, så vi behöver inte 1000 miljoner olika funktioner på maskinerna)

• olpansfamilj

självklart ska man ha samma märke! Känns annars som om det är ihopplock kök från blocket! Kyl och frys måste iallafall vara samma. Diskmaskin och micro är inte så noga.

• mimmi006

Om jag nu vill ha ett kylskåp från SMEG till exempel, måste jag väl inte välja hela serien... om jag inte är väldigt osäker, alltså!

Svar på tråden Fult med olika märken i kök?