• Anonym (undrar)

Hur ofta byter du binda när du har mens??

Jag brukar byta 3-4 ggr per dag när jag har mens, men en kompis till mig tycker att det är för sällan.. hur oftar byter ni??

• Svar på tråden Hur ofta byter du binda när du har mens??
  • Summerlove

Det beror väl på hur mycket man blöder. För mig räcker det med tampong och trosskydd..

• Anonym

Jag byter så ofta som det känns bra, drar aldrig på mig en binda igen som det är blod i om jag tex gått på toa.... Kanske är ett slöseri med bindor men jag vill känna mig fräsch.

• BHJE

Jag säger som Summerlove; allt beror på hur mycket man blöder.
    Mitt första dygn med mens blöder jag som en stucken gris och byter varje timme *suckar* medans jag de andra två dygnen byter mer sällan. Kör både tampong o binda så bindan byts ju inte alls lika ofta som tampong.
    /Jessica

• Anonym

Det beror ju helt på hur mycket maqn blöder. Ibland måste jag byta strax efter att jag nyss bytt och andra gånger (andra dagar) skulle jag kunna gå med en och samma binda hela dagen (men byter för att det känns ofräscht annars).

Det är väl upp till var och en hur ofta man vill byta. För sällan är väl egentligen om det läcker eller luktar om man ska dra det till sin spets..

• BHJE
    Anonym skrev 2007-07-01 10:29:50 följande:
    Jag byter så ofta som det känns bra, drar aldrig på mig en binda igen som det är blod i om jag tex gått på toa.... Kanske är ett slöseri med bindor men jag vill känna mig fräsch.
    Det tycker jag inte är slöseri...skulle heller aldrig ta på mig en som där kommit blod i *urk*
    /Jessica
  • Anonym (många)

Många gånger. Säkert 12 gånger.

Svar på tråden Hur ofta byter du binda när du har mens??