• Snö80

Finns det fula människor?

Det finns lite trådar här som handlar om att någon eller något är fult så min fråga är helt enkelt.
    Finns det människor som är enbart fula, som inte är fina överhuvudtaget?

• Svar på tråden Finns det fula människor?
  • Nyfiken gul

Ingen människa är ful - man är mindre vacker!

• michiagnes

Jag är ett exempel på det. Fulare finns knappt

• Linda1976

Pratar vi enbart utsida?? Självklart finns det FULA människor.... Inte fina alls? Tja, de kanske har normalutseende på typ öronen eller så Men det är klart att det finns genomfula människor!

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Piaf

Nä jag tror inte det...

Man kanske ska fråga sig själv vad det är som fattas i ens eget "förhållande till hur man SER på andra" om man upplever det så.

Jag ser INTE fula mäninskor!!!

Tabula rasa
  • Valkyriah

Ja,men någon som jag tycker är ful kanske någon annan tycker är jätte snygg...

INGEN människa är ju ful enligt alla...

Men visst tycker jag att det finns fula människor

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Snö80

Jag har också svårt att se att folk kan vara enbart fula, ser en hel del människor då jag är lärare och jag kan ärligt säga att jag aldrig har haft en elev som har varit ful.

• delifi2

ja det finns det faktiskt. Men bara för det betdyer det inte att det är mindre värda eller nåt sånt ju.

Jag har haft fula vänner men det är inget jag tänkt på efter ett tag för då ser man deras inre sida som är betydligt vackrare än den vackraste människan

• michiara

såklart det finns

~~* ~~* it's hard to always lose *~~ *~~
  • LindaKarlsson

Ja det finns fula människor.
    Både insidor och utsidor..

Bono är Gud, vilket gör mig till troende..
  • Xarisma

Klart det finns.. annars skulle inte jag finnas

• BrideOf Rocky

Enligt mig finns det massa fula människor och ännu fler fula barn.
    Dom är ju iofs också människor

• Piaf

Men NÄR ser man dom då? Dom fula människorna....

Jag går inte runt och ser fula människor!!

Jag kan uppleva någon som mycket vacker och iögonfallande. Den personen kan sticka ut för mig, av någon anledning???  Som ett konstverk ungefär, att en del utseende får mig att stanna upp - många ggr är det inte det typisk vackra för andra som jag fastnar vid - tvärtom händer det ganska sällan.

Jag upplever inte någon som ful bara så - att min tanke stannar upp i det. Jag tror inte den kopplingen finns i min hjärnaFundersam

Tabula rasa
  • idiblon

När jag mår dåligt tycker jag att många är fula.

När jag mår bra så tycker jag att alla är vackra.

Det är så olika, och jag kan inte bestämma mig för i vilket läge jag egentligen har rätt.

• TrailerTrash

Klart det finns fula människor.Jag tänker inte så mycke på utseendet utan andra saker som gör att dom blir fula.Åsikter,attityd mm

Ball Ballare,ballast
  • Linda1976
    Piaf skrev 2007-07-01 19:45:16 följande:
    Men NÄR ser man dom då? Dom fula människorna.
    Det räcker med att ta en sväng i stan. Lika väl som man ser snyggon så ser man ju fula. Det är inget "min tanke stannar vid" - utan bara en snabb bedömning. Snygg, snygg, medel, ful, snygg......
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
Svar på tråden Finns det fula människor?