Inlägg från: Anonym (Vad?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad?!)

Hur definerar du "otrogen"??

Anonym skrev 2007-07-01 20:36:15 följande:
    Allt handlar ju om intentionen bakom handlingen.Om en kille på en fest helt oväntat trycker upp mig mot väggen och kysser mig kanske jag kysser tillbaka innan jag hinner reagera som jag borde. Då tycker inte jag att det är otrohet. Om jag däremot flirtar med samma kille innan, får honom att tro att jag är singel och ledig och villig och allt det där så är det jag som gjort fel.
    Det där har jag svårt att förstå, det om att kyssa tillbaka innan man reagerar som man borde. Kyssas gör jag bara med min partner.
  • Anonym (Vad?!)

Min definition av otrohet är om man antingen gör något för att attrahera en person annan än ens partner eller om man rent faktiskt gör något som vanligtvis är reserverat för relationen, som sex, kyssar, cybersex o.s.v.

• Anonym (Vad?!)
    Anonym skrev 2007-07-01 21:00:09 följande:
    Anonym (Vad?!) skrev 2007-07-01 20:44:50 följande:
    Men typ om man är lite full.
    Om jag är på en fest och min partner inte är där då kysser jag inte tillbaka. Men som sagt, man kan ha olika definitioner på otrohet.
  • Anonym (Vad?!)
    Anonym skrev 2007-07-01 21:36:11 följande:
    Anonym (Vad?!) skrev 2007-07-01 21:01:38 följande:
    Exemplet är kanske dåligt valt. Poängen är iaf att det är intentionen bakom kyssen som är intressant.
    Jag är då av en annan åsikt. Såvida man inte är skådespelare till yrket så är kyssar reserverat för min relation med min partner. Du är av en annan åsikt.
  • Anonym (Vad?!)
    fabri skrev 2007-07-01 21:46:15 följande:
    Skulle jag tycka att det kändes helt okej om min partner gjorde motsvarande? Om svaret är ja=inte otrohet och om svaret är nej=otrohet.
    Jag tycker inte det stämmer helt heller. Min partner tycker att det gör inget om jag flörtar. Jag vill inte att min partner ska flörta. Man kan ha olika syn på vad som är otrohet, men man kan å andra sidan dra en gemensam gräns.
Svar på tråden Hur definerar du "otrogen"??