• sockerflicka

Köpa bärbar dator!

Tänkte skaffa mig en bärbär! Dock är jag vilse i pannkakan när det kommer till allt vad datorer heter. Så jag undrar, vad ska man titta efter när man köper? Jag ska använda den till skolarbeten och surfa. Inget spelande eller så.

Taaack

• Svar på tråden Köpa bärbar dator!
  • sockerflicka

mmm.. priset är ju också viktigt! Men jag vet inte riktigt hur man ska tolka all info som finns när man ska köpa, vad är det man ska ha egentligen?

• 1Fnulan

oj... vad får den kosta?

• sockerflicka

Lagom! MÅSTE in vara jättebillig, men gärna under 10 000:-

• 1Fnulan

den han köpte till mig är underbar! Han är dataing. så han vet nog vad som är bra.. hehe. Den gick på precis 10000

• Freiya

kolla med dell. dom är jättebra. vi köpte våran med extra bra grafikkort och lite sånt, för 12000. den skulle gått på 9000 annars men den va absolut inte den billigaste.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Ung Mamma

Om du bara behöver den till att surfa och skriva skolarbeten på kan du nog köpa en beg.

Jag använder min bärbara till arbeten (Photoshop, dreamweaver, flash m.m.), surfa och lite spel.

I den har jag;
    2,2 Ghz
    512 DDR Ram
    60 gb hårddisk
    64 mb grafikkort.

Den är värd ca 3000 beg (3 år gammal).

Du kan nog får en väldigt bra dator beg. om du kollar lite var stans på internet. Om vi säger att man skulle köpa denna dator helt ny skulle den gå på ca 12 000 kronor fast det är den egentligen inte värd.

Du kan få en helt perfekt dator för några tusenlappar som kanske är ett år gammal eller så, men jag tycker personligen det är bättre att köpa en beg. än en ny.

`v´ Bebis 15/11 2007 `v´
Svar på tråden Köpa bärbar dator!