050916 skrev 2007-07-02 11:53:47 följande:
Jag vill gärna höra vad som hände på det nya stället för jag kanske kan ge råd , jag har haft andar som följt med!! de gillar tydligen mig , min aura e för stor o mottaglig o har nog alltid vart , jag e synsk & har ett sjätte sinne.. när jag säger synsk asså jag vet vad som händer utan att själva veta det eller vad jag ska säga..
jag vågade inte skriva igår för att det känndes som om någon hängde över min axel hela tiden jag satt vid datan , men nu e det dag och ljust så nu kan jag berätta :)
har alltid kännt mig iaktagen i den här lägenheten.
satt som vanligt en kväll vid datan när min son sov då jag från ingenstans kännde som om jag fick en "putt" av någon fast av luften om jag säger så, det var mot mitt huvud och i samban med putten flyttade jag fram huvet några centimeter då den var så pass stark.
alltid när jag går på toa på natten så går jag genom hallen och då ser jag in i vardagsrummet men försöker alltid låta bli för jag känner att någon är där inne,sitter i min soffa varje natt.
för några dagar sedan höll jag på skita på mig, jag hörde ett högt rispande (risp,risp,risp) kunde ej lokalisera ljudet,tänkte att det var från grannen men vem rispar i golvet när klockan e 01 på natten?
det rispade igen o igen, försökte ignorera och eftre en stund så dunkade det till och jag flög upp!
kollade dit dunket kom från,. från balkongdörren .'
jag såg hur den skakade som om någon kastat en snöboll på den fast detta vet jag ju inte om det kom utifrån eller innifrån, kan ju vart en fönstertittare oxå...
jag hör alltid små dunk på nätterna (vi bor på bottenvåning).
en natt när jag just höll på somna fick jag någons andedräkt i örat, det var ett varm stön eller vad man ska säga.
en annan gång var det som om någon strök mig över huvudet.
blev oxå petad hårt i nacken en gång när jag satt vid datan.
men det äckligaste som hännt hände inatt, jag blev verkligen LIVRÄDD.
jag gick o la mig kring 02.00 och min son råkade vakna när jag la mig (vi sover i samma stora säng), han kunde inte somna om utan låg o stirrade i taket.
kan säga att álltid när jag sover själv vuxen hemma så sover jag med lampan tänd på toan så det kommer in lite ljus i sovrummet( min sambo jobbar ofta natt).
i allafall så låg min 2åring vaken kanske i 1timme och jag slumrade lite halvt , tillslut frågar jag han vad e det gubben? - vaken vaken! säger han bara
sen kryper han tätt tätt intill mig o jag tänker äntligen kanske han somnar så jag somnar själv .
blir väckt en tid senare av honom när han ruskar mig lite och säger - MAMMA, VEM E DE?
jag vänder mig mot han o säger vaddå vem då och han pekar mot sovrumsdörren som är öppen mot hallen och säger igen -VEM E DE?
sen säger han -BEBIS RÄDD.
jag höll på skita på mig, låg och stirrade hela natten mot dörren men såg aldrig nåt, min son somnade tillslut stackarn!
det var som om nåt eller någon stått i dörröppningen bara 50cm från vår säng o stirrat på oss!
jag har aldrig nämnt ordet spöke för min son men jag vet att min sambo har det en gång av misstag, hur som haver så pratar han om spöken varje dag,han vågar inte vara ensam i ett rum på dagen ens utan är efter mig hela tiden,detta har jag alltid trott varit pga min sambos klantighet att säga spöke men kan det vara för att han sätt ett kanske? jag vet inte men han pratar hela tiden om dom.
min hund kan helt plötsligt från ingen stans bara flyga upp från soffan några meter o ställa sig o stirra tillbaka på platsen där han låg, som om någon skrämt han o petat på han..
detta blev kanske lite rörigt o lite mkt men hoppas det går att läsa.
kram