• Bayboo

andar hemma

hej igen!
    här kommer min andra tråd ikväll där jag vill ta upp saker som hänt i mina lägenheter då jag tycker det är lite lässkigt.

ja e en sån tjej som gillar att skrämma upp mig själv men inte gillar att vara rädd, alltså jag gillar vägen till rädsla men inte själva rädslan när den väl kommer.
    har börja spekulera lite kring andar efter min sons födelse då jag från den dagen vi kom hem från bb kände att jag inte var ensam hemma med honom, det var någon eller något närvarande men jag såg aldrig något men jag vet att det var vänligt.

vi flyttade till större o min son fick eget rum, min känsla avtog eller så tänkte jag bara inte mer på det tills en morgon när min sambo sa till mig vid frukostbordet- jo när liam vaknade inatt och jag skulle gå in till hans rum för att ge han nappen så stod det någon där... sa han helt lugnt.
    då sa jag va?? hur menar du vaddå?
    det stog någon en bit i från hans säng, han sa att han såg det i huvet,han kände att det stod något där och stirrade på honom,något ont.

efter det blev jag livrädd och har kollat undersängen varje natt innan jag ska lägga mig.
    nåväl inget mer hände i den lägenheten.

vi flyttade åter igen till nyare där vi nu bor, känns just nu att jag inte vågar skriva om vad som hänt här då vi fortafarande bor här men men
    nä fan jag vågar inte.

har nån av er varit med om liknande?

• Svar på tråden andar hemma
  • Elfva

Det blir inte värre för att du pratar med anden, försök att hålla dig vänlig bara, alltså prata vänligt så som du skulle göra med vem som helst som du inte känner, du kan ju fråga lite vem anden är, eller om du kan hjälpa till med något eller så? Svaren kommer till dig intuitivt (försök att undvika de där svaren som är din rädsla som talar, och försök att verkligen lyssna intuitivt)... Sen så är de allra flesta andar vänliga, men vi kan ibland tro att de är onda för vi är rädda för det okända och så matas man från samhället med att andar är ondskefulla osv, men så är oftast inte fallet.

Det mest troliga är att ni ser en av era hjälpare, eller möjligen en ande som är kopplad till huset där ni bor. Men troligen är det en av era hjälpare ni ser, i så fall så ska ni känna er hur lugna som helst, er hjälpare vill er bara väl.

• PetJA
    Alla har "ett sjätte sinne", själv vill jag kalla det ett andligt sinne eftersom vi är ande, kropp och själ. Det är beroende av hur öppna vi är för det övernaturliga som gör att vi ser/hör/förnimmer saker ifrån den andra sidan.

Jag har själv konfronterat onda andar, men jag har främst sett goda andar och änglar. Och de är ju renhet och godhet rakt igenom. Redan som barn såg jag saker i mitt hem, men eftersom jag är kristen så försvann de så fort jag bad. Tack Gud för det...

Som vuxen har jag hört, sett och kännt olika saker och fenomen. Men återigen - jag ber till Jesus, de försvinner. En ggn kände jag något ont i rummet, jag bad den försvinna i Jesu Namn och hörde en duns i väggen och det blev lugn och fridfullt i rummet igen.

Barn är mer öppna för andevärlden än vad vi är som vuxna och helt klart ser de saker som inte vi ser. Vi kan bara beskydda dem så gott vi kan. För mig och min man handlar det om att be om Guds beskydd över vår dotter, det är rätt.

Ibland känner jag mig också iakttagen, jag vet att det finns runt omkring oss. Men för det mesta känner jag bara att det är goda andar - änglar - i vårt hem eftersom jag ber att de ska vara här och vakta vårt hus...

Det råd jag vill ge dig är att be anden försvinna och att du inte vill att den ska vara där, eftersom du inte vill ha den där (antar jag av ditt inlägg iaf). Helst ska du göra det i Jesu Namn, men är du inte troende så förstår jag om det känns konstigt... Men det är mitt råd iaf...

Lycka till!
  • ZeldaZtar

Jag tror att det var din sons hjälpare eller skyddsängel.. så det är bara bra att han eller hon vakar över din son..

• preta

Nyfiken jag med efter att ha ramlat över den här tråden... Hur går det TS?

• Mammasknodd

Jag tyckte ett tag att jag hade massor med andar i vårt hus, det var jättejobbigt. Och så verkade jag förföljas av något som störde mig på nätterna när jag sov. Fick så kallat sömnparalys och så.

Men så började jag prata med andarna (utan att få svar förstås). Jag sa helt enkelt att skulle de vara hos oss så skulle de vara goda andar, annars fick de fara någon annanstans och sen sa jag att jag ville att de skulle bekydda vår son om de skulle vara här.

Jag tände också ett ljus och sa att jag inte hade någon kunskap om att hjälpa andar men att jag visste att de skulle söka sig till ljuset och att det var dit det var meningen att man skulle fara.

Efter det blev det lugnt. Jag var inte rädd längre och inte stördes jag av sömnparalys nå mer heller.

Men för ett tag sen så fick jag en känsla av att ngn ville mig nått eller åtminstone att någon alltid var i min närhet (såg små ljussken och "onsynliga" rörelser. Bestämde mig för att tala med ett medium. Hon fick kontakt med en kvinna som bara hälsade på från andra sidan och även en man. Han visade sig vara min farfars farfar, men han "sa" att han inte var här för att passa på min son utan för att kolla in vår husrenoverning Naturligtvis får släktingar och vänner komma och hälsa på från andra sidan om de vill

* Jo, o man har lekt med anden i glaset eller andra andeframkallande lekar så kan man ha fått med sig mindre trevliga andar, om jag förstått det hela rätt.

Mamma till Albin född 22/7-04 och med en till knodd i magen
  • Bayboo

hej!
    vi har varit bortresta i tre veckor och kom hem för någon dag sedan, än så länge e allt lugnt...men jag fasar för den natten min man börjar arbeta igen....uuii :)

• pyrenean

roligt att läsa at det är fler som ser andar !Hos oss händer det alltid en massa saker.Man vänje sig .För några dar sen så kom en hund mot mig i finrummet ,jag hoppade upp och tänkte att nu jävlar blir det fajt med katten!!!hunden hukade sig mot mig men tittade inte på mig sen gick den ut i hallen och jag efter såklart!Den går förbig min KATT som sitter på bron!!Katten gör inte ett dugg!!Sen sprang den iväg mot gärdsgårn och jag var hack i häl men helt plötsligt så försvann den i tomma intet framför mina ögon!!Så jag tänkte jisses vad var detta???Min man har också hört en hund skälla i finrummet högt och tydligt så han gick för att kolla om nån polare hade med sig hund men det fanns ingen als där och absolut ingen hund heller!Mycket sker i vårt hus och på vår gård och jag låter det vara.Jag vet vem de är.

• evolyn

här hemma har jag också andar minst 2 st,jag är inte rädd så ofta bara ibland när jag är ensam och dom står i mitt rum när jag ska sova.

nästa vecka ska dom komma hem till mig från det okända det ska bli intressant och se om dom kan ta reda på vem den ene anden är för det vet jag inte själv.

börjar dock bli lite nervös för det hela också,har skjutit så länge på att ta tag i alla spökerier,samtidigt som jag ibland tycker att det är obehagligt så tycker jag att det är häftigt och jag får en adrenalin kick av att det händer saker här.

• flugsvamp

* Jo, o man har lekt med anden i glaset eller andra andeframkallande lekar så kan man ha fått med sig mindre trevliga andar, om jag förstått det hela rätt.
    Ja det kan du ge dig på jag fick med mig en massa otrevliga hem till mig  odet var inte roligt alls...   jag blev till o med slängd in i badrummets vägg en gång  snacka om att jag va chockad efter jag vaknade då jag svimmade av dunsen i väggen..

anden i glaset är ingenting att leka med!!

$$$Kaching$$$ ($):($)
  • Bayboo

hej igen!
    nu hände det igen efter att har varit lugnt två veckor så bara från ingenstans igårkväll när jag satt ensam hemma o kollade på tv så plötsligt blinkade två av sex lampor till som jag har i vardagsrummet samtidigt som det dunsade till i taket och jag fick en liten vindpust i ansiktet!
    allt på samma sekund.

• mammalollo

Låter läskigt....kan ni inte ta dit någon som hjälper personen/anden över till andra sidan?

Vi har själv andar i vår lägenhet inte hela tiden men jag har känt av dem och de har bevisat att de är här.
    För någon vecka sedan så hade min dvd slocknat trots att kontakten var i och den lyser blått när den är på standby och det var beckmörkt i rummet(har ingen sänglampa) och jag hade hämtat yngste sonen och stängt dörren.
    Tittade mot dörren och det blinkade precis som om någon lekte med strömbrytaren höll på så i några sekunder och sen så slutade det.Drog ut kontakten till dvdn dagen efter och satte i igen och då var den på standby.
    Tack och lov så har vi bara snälla "andar" hos oss....tror det är min mormor eller/och farmor som tittar till oss då och då.

Hoppas det löser sig för er.

evolyn: Då ska jag bänka mig framför tvn...när det börjar sändas igen alltså .

mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • NeA 84

du måste säga till när de sänds....vilFlörtl me se....

evolyn skrev 2007-08-02 00:38:45 följande:
    här hemma har jag också andar minst 2 st,jag är inte rädd så ofta bara ibland när jag är ensam och dom står i mitt rum när jag ska sova.nästa vecka ska dom komma hem till mig från det okända det ska bli intressant och se om dom kan ta reda på vem den ene anden är för det vet jag inte själv.börjar dock bli lite nervös för det hela också,har skjutit så länge på att ta tag i alla spökerier,samtidigt som jag ibland tycker att det är obehagligt så tycker jag att det är häftigt och jag får en adrenalin kick av att det händer saker här.
    linnéa värsta nya på PS
  • evolyn

det kommer sändas i november-december nångång,dom var här i torsdags och det gick hyffsat bra.

Svar på tråden andar hemma