Recept på smörgåstårts botten?
måste väl gå att baka själv?? någon som har/vill dela med sig till mig?
måste väl gå att baka själv?? någon som har/vill dela med sig till mig?
När jag gör smörgåstårta köper jag vanliga landgångar och/eller ...äsch vad heter brödet... sånt man rostar *hjärnsläpp* Funkar jätte bra om man vill ha en vanlig rekangulär tårta. Lärde mej av min mamma som gör på detta vis...
det låter meckigt...det finns ju att köpa landgångsbröd och sådana där runda som är till för smörgåstårtor. Köpte en rund, delad på tre, för 25:- på ICA.
okej... var på ica igår men här i Örebro finns inte smörgåstårta bröd som är runt iaf... skulle vilja ha en rund men det är ju svårt att få till med vanligt formbröd....
Skumt att du köpt det Kathy o det inte finns här.. :(
Det var inte vanlig tårtbotten du köpte då?... men den är ju /väl för söt att använda i smörgåstårta???
nope ingen vanlig tårtbotten, det stod klart och tydligt att det var smörgåstårtsbotten.
Konstigt...tyvärr kommer jag inte ihåg tillverkaren, det var veckan innan midsommar.
Men du! KOlla bageriet!! De borde ha runda stora smörgåstårtebottnar.
Alternativet är ju att du tar formfranska o skär bort kanterna. Lägger ut dom bredvid varandra o skär det hela i den formen du vill ha tårtan! På så sätt kan du ju få vilken form du vill!
Köp polarkaka ( modell större ) , blir supergott!
Tack för alla svar! :) tror att jag testar polarkaka kanske... om jag ska skära till formfranska så kan den ju trilla isär då den ska vara rund.... hm... får se hur jag gör....
hade velat ha sådan rund som Kathy1 köpt hade ju varit perfekt men har ringt runt o det är omöjligt att få tag i i Örebro... *skumt*
Kör med polarkakan och blöt den lite med vatten så blir det skitgott..
Pernillan skrev 2007-07-01 22:57:04 följande:
Vi brukar göra på hönökaka i min familj! JÄTTEgott faktiskt:)