Öppna nya konton hos Swedbank?
Jag skulle vilja öppna några nya konton hos Swedbank, t.ex ett matkonto, ett räkningskonto m.m. Går det? Kostar det? Går det att göra via sin Internetbank?
Jag skulle vilja öppna några nya konton hos Swedbank, t.ex ett matkonto, ett räkningskonto m.m. Går det? Kostar det? Går det att göra via sin Internetbank?
Du kan ju öppna e-spar konton, men de är inte anslutna till ditt kort så då måste du föra över därifrån sen.. vet inte om man kan öppna andra konton, Kolla internet banken!?
Jag har ett antal servicekonton på Swedbank och har anslutit något de kallar för Visa2 till det kontot som vi använder till ett gemensamt konto för större grejer vi ska köpa, buffert etc. Visa2-kortet har 12 fria uttag per år och sedan får man använda det i butik och så helt fritt. Kostar bara 50kr/år. FUngerar bra för oss men det beror ju på vad man ska ha kontot till!
Har du Banken via telefon (vilket du borde ha eftersom du har Internetbank) ringer du 0771-22 11 22 och väljer "2" istället för "1" kommer du till deras kundtjänst och kan öppna konton.
E-sparkonton kan du öppna ett per person på Internetbanken, vi har ett sådans som räkningskonto och har alla autogiron kopplade dit. Så har jag tillgång till alla hans konton och tvärtom, så de syns på bådas Internetbank och används av oss båda (undantaget hans privtkonto, jag ser det men jag använder det inte, likadant med mitt)
Laire: Jag kan alltså inte öppna konton själv utan måste ringa kundtjänst?
Du kan öppna ett e-sparkonto själv, men för fler konton måste du ringa kundtjänst. Tar 30 sekunder ungefär när man kommit fram.