• helenajoanna

Bärsjal, hur knyter man den? Är det svårt?!

Hej hopp! Jag har hört så mycket gott om bärsjalar som ska vara så mycket bättre än tex Babybjörn då många tycker det känns lättare i sjalen och att den är så bra. Min fundering är om det inte är svårt att knyta? Tänk om pyret trillar ur, om man knytit fel osv? Vill jättegärna höra om någon har erferenheter av detta!

• Svar på tråden Bärsjal, hur knyter man den? Är det svårt?!
  • lindalake

Jag har en trikåsjal nu när han är liten. Där sitter han tryggt. Tyckte också att det såg osäkert ut först men sen såg jag hur man knöt.
    Kika på Föräldrar>bärsjal/bärsele, eller på www.sjalbarn.se

Jag tycker det är jättebra med sjal och trikåsjal som man har i början är faktiskt ganska lätt att knyta. det gör inget om det inte blir perfekt iom elasticiteten, men man får öva ett par gånger innan det blir bra

• lillasnurre

Det är inte svårt! Det tar lite tid att komma på tricket, men sen är det superenkelt! Och bebisen mår superbra därinne! Jag har en trikåsjal som jag ÄLSKAR!

• Caro Lin e

Jag tyckte faktiskt att det var lättare att knyta en trikåsjal än att få på BB-selen. Det tog två gånger framför spegeln och sen kunde jag gjort det i sömnen.
    Man knyter inte fel och bebisen trillar inte ur, det finns liksom inget att göra fel på om man bara har tittat igenom instruktionerna. Bebisen sitter med tyg om sig på alla sidor, den vanligaste knytningen (x-omslut2): två lager i ett kryss under baken upp till knävecken, tre lager tyg över hela ryggen och sedan går tyget ut och täcker hela siderna och går bak om din rygg så det finns ingen chans att bebisen kan trilla ut där heller.

• helenajoanna

Tack för tipset! Var inne och kikade på sjalbarn....och verkar finnas en HEL del olika sätt att knyta, olika materiel! Gulp! Nu blev man ännu mer förvirrad hihi! Men helt klart, det ser väldigt mysigt ut!

• mianyckelpiga

Vi har en vävd långsjal och Zion älskar att sitta i den. Vi har mest använt oss av knytningen x-omslut2 som Caro Lin e skriver om ovan. Ibörjan var det lite knöligt, men nu gör jag det i sömnen.

Svar på tråden Bärsjal, hur knyter man den? Är det svårt?!