• TroHoppOchKärlek

hur mycket har du/ni?

Hur bor du/ni?Och hur mycket har du/ni i inkomster och utgifter?

Bara nyfiken..:)

• Svar på tråden hur mycket har du/ni?
  • Carrooo
    Marie30 skrev 2007-07-03 13:07:46 följande:
    Varför är det hemligt hur mycket man har i inkomst? Bara nyfiken...
    Håller med, varför hemligt? Såna här saker går ju att kolla upp hur enkelt som helst ändå. Huvudsaken man jobbar/sysselsätter sig med det man tycker om.

Vi har lägenhet + landställe + räkningar + bensin på 14.000/mån. Vår inkomst ligger tillsammans på ca 53.000/mån innan skatt. Jag sparar 10.000/månad på sparkonto och har gjort det ett antal år för att dels ha det bra ekonomiskt nu när vi får barn i November, men även för att kunna täcka eventuella hastiga utgifter.

Ett bra tips om man har svårt att spara: Sätt in pengar på sparkontot det första ni gör när ni får lön och sen får ni anpassa ert leverne till vad ni har kvar.
  • GothicEve

Jag har 14.000:- oxh sambon lika mycket i inkomst.
    Vi har en 4a på 103 kvm- den kostar 7000+ el.
    Sen har vi bil (ca 1500:- i månaden och hästen 3000:- i månaden och dagis på 1200

+ inga huslån/billån så det är skönt faktiskt.
    Sparar undan lite pengar inför barnens framtid + resor osv.

Trivs på jobbet och sitter inte i sjön

Lycklig mamma

• MsRahkonen

Bor i villa på 165kvm. Inkomsten är lite olika 30-40 tusen i månaden typ..

• eyry

vi bor i villa på 100kvm
    sambon jobbar heltid och jag är mammaledig

Älskar mina 2 prematurer
  • Dillen

vi bor i en central tvåa med hyra på 3800 ungefär. Jag får föräldrapenning lägsta beloppet och sambon har lite ströjobb. Lillen är 5 månader och än så länge väldigt gratis (helammas..mest blöjor o sånt som kostar och det räcker gott barnbidraget till..)..

Vi tre tillsammans går runt på endast 7-8 000 i månaden och då prioriterar vi bra mat mest. Vi lever billigt helt enkelt och trivs rätt bra med det :)

• Mawriii

bor i hyresrätt på 70 kvm 3.a. sambon tjänar runt 17.000 efter skatt och jag får väl ut runt 10.000 på mitt sommarjobb.(sambon är pappaledig just nu o jag jobbar) annars får jag ut ursla 5000 efter skatt av försäkringskassan.

• Carrooo

Har inte tänkt på att man får barnbidrag! Hur mycket får man?

• Carrooo

Hur mycket blöjer gör man av med på en månad? Och vad kostar blöjor?

• Pusselbiten86

Vi har en 3:a på 83 kvm.. 5100 i hyran..

Inkomst.. 13000 sammanlgat.. men har pengar över varje månad så :)

Angående blöjor.. beror ju på hur stora barnen är ..

Man får 1050 i barnbidrag

♥ Noah 26/5-06, Pyret Beräknad 19/7-07
Svar på tråden hur mycket har du/ni?