blandras parning
hade du kunnat tänka dig att para dina hundar så det blev blandrasvalpar medvetet så du kunde tjäna pengar på dessa valparna .
en olycka kan ju hända det vet ju alla
hade du kunnat tänka dig att para dina hundar så det blev blandrasvalpar medvetet så du kunde tjäna pengar på dessa valparna .
en olycka kan ju hända det vet ju alla
Nej det skulle jag inte kunna tänka mig.
Jag har kennel och föder själv upp kullar av och till och för mig är det viktigt att hunden är renrasig. Just därför att det på så sätt är lättare att spåra eventuella genetiska defekter, sjukdomar och beteende hos hunden.
Jag kan följa mina valpar bakåt i generation efter generation. Jag vet hur dessa hundar har utvecklats och jag vet vilka som inte är lämplig till fortsatt avel p.g.a. vissa oönskade egenskaper.
Annat. Nej, jag kan inte tänka mej att para min hund alls. Han har haft problem med eksem och allergi under hela sitt liv, så tyvär blir det varken renrasiga eller blandade valpar efter honom.
Absolut inte.
För att tjäna pengar skulle jag inte göra det. Men jag parade medvetet min blandrastik för att jag ville ha en valp från henne. Nu fick hon bara två valpar och jag kunde inte bestämma vilken jag skulle behålla så jag behöll båda två. :)
Skulle aldrig göra något sånt för att tjäna pengar på det. Skulle inte blanda renrasiga hundar för att tjäna pengar på valparna heller. Däremot skulle jag kanske gjort det om jag velat ha en valp.
Jag hade kunnat tänka mig att para två hundar av olika raser för att få fram en bra hund!
Tjäna pengar på det gör man sällan och blandras valpar kostar precis lika mkt som renrasiga valpar att föda upp.
Ja jag skulle kunna göra det helt medvetet, dock inte med baktanken att tjäna feta pengar *suck*
Vad jag verkligen avskyr alla fördomar som florerar jämt.
Skulle aldrig falla mig in att para blandrashund.
Min hund är köpt med kontrakt, bland annat står det att jag aldrig får avla på henne, det är en av reglerna ifall man köper hund via Pjäsens hundhem. Men som sagt skulle aldrig få för mig att avla på henne i vilket fall som helst.
Jag satt ja men det är bara för att vi känner en som är jägare och han har systern till vår. Sedan har han 4 st andra hundar och han har en tik som han skulle vilja para med vår längre fram, där är samma ras i henne som i vår.
Dessutom så är det jäkligt bra jakthundar så därför vill han men vi får se han är ju bara 6 mån
Dock aldrig för att tjäna pengar.
absolut inte