• Anonym (Hänget)

Kan man träna bort "löst" skinn!?

Har fter grav. gått ner ca 10 kilo knappt under min invägningsvikt, gick upp cirka 16 kg, så först jätte tjock och sedan smal har resulterat i massor med överflödig hud! (BLÄ) jag är bara 22 år hur fasen ska jag få bort det?? Går det att träna bort?

• Svar på tråden Kan man träna bort "löst" skinn!?
  • Anonym (Dallret)

Jag tror inte det... har samma problem själv. Fast min mge är fortfarande fläskig,,, men skinnet blir lösare och lösare ju mer jag tränar bort.

Jag tror att en operation kan ta bort det överflödiga skinnet,,,, men mkt drar ihop sig med tiden har jag hört. Så man kan vänta några år och se..

Jag försöker förlika mig med magen ( i alla fall så länge =-D!!! )

Som det är nu får jag ha linnen på mig under alla tröjor som "håller i" skinnet! Det är omständigt... men det går.
    Fast trist--- jag vet!

• Anonym (Hänget)

neeej det är ju på låren oxå fy !

• mammacatta

Vänta i några månader så hinner huden med.
    Du byter yttersta lagret var tredje dag ungefär, sen är det typ 5 lager på gång hela tiden. Varje nytt lager kommer att vara mindre än föregånde, men det är som sagt inget som ske över en natt.
    Grattis till nedgången!

• Anonym

Skinn går aldrig att träna bort, enda sättet om du vill bli av med det är op.

• Pallas

Det beror på hur mycket det är, men i vissa fall kan bindvävsmassage hjälpa, har jag läst.

• Anonym (**)

Gick upp över 20kg under min graviditet, tappade dessa kilon väldigt snabbt men har fortfarande överskottsskinn på magen, inget fett bara skinn. Det är nu över ett år sedan jag fick barn, visst har magen gått tillbaka från hur dn var de första månaderna men jag tror inte det kommer hända så mycket mer än vad det är idag  

• mammacatta

Det är lättare när man är så ung som 22 - jag hyser inga illusioner om mina fettpåsar. De kommer att vara där tills jag dör - med eller utan fett.

• Anonym (Dallret)

TS- Du kanske får försöka acceptera dig som du är... och hitta fina saker på din kropp istället för felen...
    Så får jag tänka...

• Anonym

Är det mycket så tror jag det är gratis att göra en operation, i alla fall i vårt landsting.

• Anonym (Hänget)
    Anonym skrev 2007-07-02 13:21:06 följande:
    Är det mycket så tror jag det är gratis att göra en operation, i alla fall i vårt landsting.
    Nej så jättemkt är det inte men...
Svar på tråden Kan man träna bort "löst" skinn!?