• Ledsen

v 28, fler som endast känner sparkar långt ner?

Hej!

Jag vet att min lilla ligger/sitter i säte och har enligt mig gjort sen rutinul:et i v 18......det sparkar hårt nedåt, så det gör nästan ont och kissnödig blir jag ofta.
    Är det fler som bara får sparkar nedåt....börjar få sån där läskig känsla som undrar varför hon inte flyttar på sig därinne.
    Nån gågn tycker man ju att hon skulle villja ändra läge.
    När jag väntade min andra dotter 04, var det full rulle fram tills nu och i v 29 då var hon fixerad.

Man nojjar ju sig för alla möjliga saker och jag vill inte verka dum om jag skulle ringa min bm...vad tycker ni?

• Svar på tråden v 28, fler som endast känner sparkar långt ner?
  • Ledsen

Det känns ju konstigt, hur skönt kan det vara att vara i samma ställning i flera månader.
    Skall till min bm på tisdag nästa vecka, skall prata mer med henne då.
    Kanske tom fråga om hon kan göra ett ul för att se hur hon ligger/sitter

• Ledsen

Jompellina: Vad bra uttryckt, ungefär så säger min bm också.
    När bebisen ligger i säte som min gör, så känner man bara rejäla sparkar nedåt och det man känner uppåt är huvvet som trycker, förmodligen när den lilla sträcker på sig.
    Jag tycker det är otroligt jobigt att sitta framför datorn på jobbet hela dagarna, lite framåtlutad för då protesterar lilltjejen i magen nästan heöa tiden, känns som jag pressar ihop henne då.

Tycker denna grav är mycket jobbigare på det sättet för det känns redan nu som det är för trångt inne i magen, med storasyrran som var fix o klar v 29 känndes det helt annorlunda och som det fanns mycket mer plats trots att det var första barnet då.

Svar på tråden v 28, fler som endast känner sparkar långt ner?