v 28, fler som endast känner sparkar långt ner?
Tänkte just fråga om den ligger i säte, för min andra son sparkade bara rätt neråt, kändes som att han skulle sparka hål på blåsan varje gång. Och så länge han låg i säte så sparkade han bara neråt, en armpuff eller så kunde förekomma, men inte så frekvent. Däremot tog han luften ur mig varje gång han gjorde en sträckning uppåt och då tog han stöd med fötterna neråt... (huvva, ballongfärd varje gång!).
Kan tillägga att han gjorde en spontanvändning i v. 40, och jag gick över en vecka med honom. Det var planerat att jag skulle föda i säte eller göra en vändning. Att han vände sig var en arbets"skada"... jobbade på ett rock-dm (varberg januari, 1990) den kvällen och ville ställa mig långt bak i lokalen pg graviditet - det skulle bli mkt decibel om man säger så- så jag ställde mig så långt bak jag bara kunde i lokalen. Första anslaget på en gitarr, gick en ljudvåg och vibrationer genom hela mig. Jag hade ställt mig framför en jättehögtalare utan att notera det. Då vände barnet sig i protest. (fick gå ut med fältassistenterna den kvällen i stället, jag var ju beredd på förlossning när som helst, och var redan öppen fyra cm.).
Har senare vänt två andra barn. Bägge vändningarna har gått bra, men den sista vände vi några gånger och fick sen göra en vändning från tvärsöverläge några minuter innan man tog hål på hinnorna - för att han inte skulle kunna vända sig igen. (är det gott om plats så är det...kallade honom för "helikoptern" under sista månaderna av graviditeten).