• yd 79

v 28, fler som endast känner sparkar långt ner?

Jag känner också sparkar rätt ner, och oj vad de känns. Precis som Mijjo skriver, känns det ibland som att foten ska titta ut... Lite obehagligt. Och på ett VUL vi gjorde såg vi att det stämde, man såg fötterna rakt ner...
    Men nu sist var rumpan ner, och på rutin UL var huvudet ner. (vilket iofs var det första UL vi gjorde...) Men det verkar som bäbisen rör på sig en hel del. Är också i v.27 nu, och man kan lugnt säga att bäbisen blir starkare och starkare i sina slag o sparkar. Nu buktast ju hela magen ut när den sparkar åt det hållet.
    Är inte så orolig för hur den ligger, inte än, känns som den kommer att hinna vända sig många gånger på 10 veckor. När brukar de fixera sig? När ska man börja fundera på om de ligger "fel"?

• yd 79

Okej, nu var det ju så att jag födde mitt första barn redan v.35, men ett par veckor innan, typ 30, ska börja fundera nu alltså? Mitt första barn låg med huvudet ner under en lång tid på slutet (som iofs då inte alltid innebär slutet för alla, eftersom det rör sig om 5-10 v innan bf)

Svar på tråden v 28, fler som endast känner sparkar långt ner?