A kassa istället för jobb?!
Precis som gravid 07 så ska jag plugga efter föräldraledigheten med bebisen i magen som är beräknad om 12 dar. Jag blev arbetslös för en tid sen och jag tycker att det känns jättelustigt att arbetsförmedlingen lägger ner yid på mig.
Senast i fredags så fick jag ett brev av handläggaren där hon ville att jag skulle redovisa vilka jobb jag har sökt och hon ville att jag skulle söka flera jobb. Jag ska vara mammaledig fram till skolan börjar nästa år och sen plugga i minst 3 år, så det känns lite fånigt.
Men jag biter ihop och söker jobben medveten om att jag nog får en del skratt bakom ryggen från arbetsgivare, och jag har dottern på dagis 15 timmar i veckan nu för att jag måste fast det är en begränsad period. (Jag var mammaledig innan jag blev arbetslös. Nu trivs hon som tur är jättebra på dagis och kommer få vara där när bebisen kommit också.)
Jag ska ju faktiska se till att få ett bra jobb genom att utbilda mig efter mammaldigheten och jag har betalat a-kasseavgift i 5 år innan jag blev arbetslös, så jag tycket jag förtjänar att få akassa några månader.