• Eveline

Smördegsinbakad fläskfilé

Hej

Har tänkt att jag ska göra inbakad fläskfilé till helgen när föräldrarna kommer och hälsar på.
    Har letat i alla mina kokböcker men inte hittat något recept.

Någon som har ett smaskigt recept att dela med sig av??

• Svar på tråden Smördegsinbakad fläskfilé
  • Jiie

Jag tror jag har ett i min recepthög, kan kolla om en stund!! OM du kan vänta

Nygift och bullen är i v 18
  • Tre älskade barn

Japp.. marinera fläskfilén i vitlöksmarinad i ca 5 timmar, krydda därefter m mycket vitlökspulver och salt och svartpeppar.. stek den på järnet tills den är genomstekt. Låt den svalna något. Baka in den i något utkavlad smördeg. Pensla och in i ugnen. Servera m klyftpotatis och tzatziki och en grönsallad till det. SÅÅÅÅ GOTT!

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Pokergirl

Krydda fläskfilen och stek, går bra i bitar.

Stek ett paket bacon, svamp, vitlök och lök, blanda i ett paket vitlöksost och en creme fraiche - smaka av.

Lägg köttbitarna på smördegen, klicka över såsen och rulla ihop. In i ugn ca 20 min - supergott!

• Eveline

Pokergirl-
    Ditt recept lät riktigt smarrigt!!
    Vad brukar du servera till fläskfilén??

• Pokergirl

Klyftpotatis eller strips samt kall vitlökssås (märks det att jag lever på vitlök?! ) Brukar blanda en sås bestående av philadelphia vitlök med gräddfil och pressa i lite extra vitlök. Smaka av med pressad citron, salt och peppar.

• olzzon

Pokergirl: ska testa ditt resept i morgon... överraska sambon här hemma... :)
    men ja tänkte på vitlöksosten man har i?.. vad brukar det vara för sort... är inte hemma i ostarnas värld, då jag inte brukar äta dom om det inte är till lagat.. =)

• zorika

jag har brukar köra ett liknande recept som pokergirl (fast delar den aldrig i bitar ) - och serverar ihop med potatisgratäng ngn sås och en sallad....ev ngt gott bröd till.

Svar på tråden Smördegsinbakad fläskfilé