Hinnsvepning?
Nån som vet när man som tidigast kan få hinnsvepning? Måste man gå över BF för att få det eller kan man få tidigare?
Nån som vet när man som tidigast kan få hinnsvepning? Måste man gå över BF för att få det eller kan man få tidigare?
puffar
vad är en hinnsvepning? har frågat det förut på FL och aldrig fått svar. Vet du va det är?
Jag vet inte exakt när man kan få göra det, men du behöver inte ha gått över BF.
De gjorde en på mig i v.38+5, eftersom jag var på gränsen till HF. Därför ville de ha igång det av sig självt snarast möjligt!
Mothersong: Tack för beskrivningen! Det var bra med detaljer så man vet lite. Vill ha hinnsvepning och inte gå 40 fulla veckor för jag har såna problem med ischiasnerven!
Tror ni dem gör hinnsvepning då om man ber om det tidigare?
Just det... Måste det vara läkare som gör det?
Om man inte får det tror ni man kan få igång det själv ifall man pillar lite på tappen? Vet att man helst inte ska göra det men retning av tappen kan ju starta förlossningen har jag hört!
Mothersong: Nu är det ju första barnet men dem kan kanske göra det en vecka innan kanske. Hade det inte varit för nerven så hade lillen kunnat stanna i 80 veckor om det skulle va så! Men inget kul iafll man inte kan gå... Blir ju alldeles förslappad!
Har svår foglossning och väntar mitt andra barn och de har inte velat göra nåt förrän idag på bf+1. Var hos bm idag för ett försök till hinnsvepning. Gick inte så bra eftersom min livmodertapp tydligen ligger lite bakåt så hon nådde inte riktigt. Tappen var halvvägs borta ungefär och jag var "öppen för ett finger". Gjorde ganska ont, men har inte blött efteråt. Lär väl få vänta ett tag till på den lilla