Inlägg från: Sofie 25 |Visa alla inlägg
  • Sofie 25

Hinnsvepning?

Nån som vet när man som tidigast kan få hinnsvepning? Måste man gå över BF för att få det eller kan man få tidigare?

• Svar på tråden Hinnsvepning?
  • Sofie 25

Mothersong: Tack för beskrivningen! Det var bra med detaljer så man vet lite. Vill ha hinnsvepning och inte gå 40 fulla veckor för jag har såna problem med ischiasnerven!

Tror ni dem gör hinnsvepning då om man ber om det tidigare?

• Sofie 25

Just det... Måste det vara läkare som gör det?

Om man inte får det tror ni man kan få igång det själv ifall man pillar lite på tappen? Vet att man helst inte ska göra det men retning av tappen kan ju starta förlossningen har jag hört!

• Sofie 25

Mothersong: Nu är det ju första barnet men dem kan kanske göra det en vecka innan kanske. Hade det inte varit för nerven så hade lillen kunnat stanna i 80 veckor om det skulle va så! Men inget kul iafll man inte kan gå... Blir ju alldeles förslappad!

• Sofie 25

Hehe min BM sa att färdknäppen endast funkar om det är på G iaf! Det är väl klart att en man förespråkar färdknäppen! Han försöker väl stå på mannens sida oxå hahaha

• Sofie 25

Men vad tror ni om att pilla själv? Är det dumt kanske? Har inte tänkt att börja än men när jag gjort 37 fulla veckor så...

Svar på tråden Hinnsvepning?