• Svar på tråden Collin McRae Rally -Dirt-
  • Wipperman

Racing körs på asfalt.
    Rally inte.
    Stor skillnad.
    Jag kör sprint racing, full gas i 15 varv.
    Vi saknar lokalsinne och kör runt samma asfalts bana i 15 varv och ingen kartläsare.
    Colin McRae RALLY är tok-bra.
    Men inte racing.
    Så det så

• Fred

om du inte viste det så ingår det i racing kategorin av spel, oavsett hur det är i din värld.

har kollat upp det och det är rätt, så om du inte har något konstruktivt att tillägga kan du avbryta nu.

• tomsus

ohh nu blev det plötsligt uppenbart att min dator är ganska gammal :P

Minimum 3.0gHz och ett grafikkort en bra bit över vad jag har... *suck*

Billigare att skaffa en xbox 360 än att uppgradera datorn blir det ju också...

• Fred

Gillar du PC spel annars så är inte 360 eller någon annan konsol att rekomendera, det är en annan typ av spelande..

har 360 och RACING spel är roligare på den än på PC, men alla andra typ av spel är mycket bättre på PCn.

"tycker jag"

• Wipperman

Om nu speltillverkarna klassar ett RALLY spel som RACING så påverkar det inte den grundläggande definitionen.

Racing
    * Är hastighetstävling på asfalterad bana.
    * Du tävlar med standardbilar, sportvagnar eller formelbilar.
    * Du tävlar i ett eller fler race under samma tävling.
    Rally
    * Rally körs på grus eller asfaltvägar, specialsträckor som är avstängda för annan trafik.
    * I rally gäller det att ta sig från start till mål på kortast tid.
    * De tävlande startar en och en.
    * Upp till 30-talet bilar kan tävla samtidigt.
    Mattias Ekström kör racing i Tyskland men hoppade in och körde svenska rallyt i vintras.

Men Colin är ett fantastiskt bra spel

• Fred

men gud, hur svårt ska det vara att ta in. Bara för att det kallas racing spel spelar det ju ingen roll om det är på grus eller asfalt.

Det är en benämning på en grupp eller typ av spel. eftersom det är spel tråden handlar om.

samma sak som strategi spel benäms som en grupp även om det är stor skilnad på vad spelen handlar om.

Tror du inte jag och alla andra människor här FATTAR att Rally inte är racing? det är ju för fan fundamentalt.

• Wipperman

Både du och jag förstår att det är en stor skillnad på RACING och RALLY.
    Normala människor, alltså såna där som inte har något intresse i bilar, dom som köper status eller något som tar dom från punkt A till B har ingen koll.
    För såna människor är racing och rally precis samma sak, formula 1 har dom kanske hört talas om, det är då en tredje sak som inte har något med racing/rally att göra.
    Jag håller på med racing, tävlar i Porsche cupen, 15 varv och plattan-i-mattan.
    När dom där ?normala? människorna frågar vad jag håller på med så brukar det bli så här:

A-Jag tävlar i en märkes-specifik racing serie i Sverige, det går ut på att köra snabbare än konkurrenterna på asfaltsbanor.
    B-Jaha, alltså rally?
    A-Nä, racing, rally är på grus, racing är på asfalt och på banor som är omkring 3 km
    B-Är det inte farligt?
    A-Nä, alla kör åt samma håll, bilen har en skyddsbur i form av 20 meter rör. Banorna har avåkningsområden med såna där kulor som finns i blomkrukorna, betydligt säkrare än i vanlig trafik.
    B-Har ni kartläsare?
    A-Nä, det har man i rally, vi kör på korta asfaltbanor
    B-Hur fort går det?
    A-Ingen aning, hinner inte titta, men fullt på 5ans växel och får in 6an, 200 någonting.
    Här är dom totalt lost och har fet-tröttnat.
    En del börjar prata om sin chippade saab som minsann gör över 250 km/t, andra byter samtalsämne vilket är betydligt bättre för båda

Speltillverkarna har bara anpassat sig till kunskapsnivån och klassar därför sina RALLY spel som RACING.
    Jag har åkt med en rally-förare på en avlyst special sträcka, han körde med 80% av sin kapacitet, det var en nära döden upplevelse, sträckan tog 3.5 minuter, sen behövde jag 1 timmes nedvarvning för att kunna köra därifrån i bruksbilen.
    Racing är betydligt lugnare
    Jag har bara en gammal X-box, har använt den som fileserver och för att titta på film, kanske läge att skaffa en 360 istället.
    Och köra rally-spel

• Kenneth

Tyckte dom gjorde Colin Mcrae 1 och 2 bra sen har det bara blivit sämre och sämre. Dirt var fin grafik, dessvärre, skitdålig spelkänsla och handling på bilarna. Ger spelet 2 av 5 möjliga och det är endast pga grafiken.

Visst får man instruktionsbok till barnet på BB?
  • cruZZe

wipperman: Är folkrace rally? Fullt på femman i med sexan. I 200? Hur snävt utväxlad är din bil och vad för bil/bana?

Ang colin så ska det inhandlas så fort jag betat klart Forza 2.

• Wipperman

Folkrace är säkert jätteroligt
    Men mera folk än race, rallycross kanske?
    Mantorp senast, dock inte inte i race, körde en 997GT3-RS, inte min bil.
    243 på mätaren, med skräckslagen ägare i passagerar-sätet
    1 sån där 360 ska inhandlas.

• Kenneth

Ta och köp in Test Driver Unlimited istället, både grafik, handling, multiplayer, och hur roligt som helst.

Visst får man instruktionsbok till barnet på BB?
  • cruZZe

Efter att just hårdkört demot till CMR DIRT sitter jag med tårar i ögonen. Grafiken är underbar, men det är också allt. Ljudet är pinsamt illa och påminner stundtals om radiobrus. Körkänslan är en katastrof. Nej fy fan så besviken jag blev. CMR 1 och 2 var bra och efter det har det enbart gått utför.

• Grodas Boll

Surt att det inte finns multiplayermode bara, jag tycker inte att spelet är så värst kul heller då just handlingen brister...

Racing eller rallyspel? Det är ju inte svårare att säga rätt än fel, så vi säger väl rallyspel va? :)

• Ara77

Har precis uppdaterat min dator med allt utom Graffe kort. Gissa om jag blev förvånad när inte mitt graffekort klarade av det...

Blir å köpa det till Xbox 360 istället.

• cruZZe

Ara77: Ja CMR dirt till PC ställer oerhörda krav på burken. Jag sitter själv på en dual 4.8ghz med 2gig ram och GF 7800GT och med setings på högsta och upplösningar över 800x600 småhackar det. Sjukt löjligt. Tur man har en 360 men synd att spelet suger hårdare än en industridammsugare.

Svar på tråden Collin McRae Rally -Dirt-