ni som är i vecka 9, hur mår ni och vilka symptom har ni?
Är i vecka 9 och skulle gärna vilja utbyta lite erfarenheter med andra som också är det....
Är i vecka 9 och skulle gärna vilja utbyta lite erfarenheter med andra som också är det....
Är i v 8, känner inte av så mycket mer än lite illamående så ibland undrar man om man verkligen är gravid.
Vad känner du?
denna veckan har jag haft ett par dagar med illamående, jag kissar på nätterna och har ömma bröst... blir hungrig ofta också.
fler???
*puffar*
Hej Tofs,
jag mår ungefär som du. Inte direkt illamående utan yr. Ständigt hungrig och kissar flera gånger på natten så jag börjar se lite trött ut nu (o e det med )
Sen är jag väldigt svullen på eftermiddagarna/kvällarna över magen. Ser ut som jag är i 4:e månaden men det ska vara gaser och annat buller när allt ska flytta på sig där inne.
Vi ska nog avar glada som mår så här bra. har en kollega som kräkts väldigt mycket och i flera veckor.
Jag är bara oändligt trött och har ont i bröstvårtorna.
Kräks varje morgon, mår lite illa under dagen och sen mer illa igen på kvällarna. För övrigt har jag bara lite ont i brösten men inga andra känningar. Är i v 9+0.
är i v 9+5 har ont i brösten och dem typ kliar? illamåendet har faktiskt börjat avta men jag är hungrig hela tiden men blir mätt snabbt!
Hej är i vecka 8 och mina bröst har verkligen växt, ser nästan ut som att jag har silikon hahaha.
Sen är jag otroligt trött, skulle nog kunna sova en hel dag. Yr i bland och emellanåt lite illamående, men har aldrig spytt, tack och lov.
Svullen mage.
Jag går in i v 8 idag och har i ca en vecka nu mått ganska illa.. Har spytt lite och känt mig riktigt yr på mornarna. Men framåt dagen så känner jag nästan ingenting =)
Kan inte promenera lika snabbt som jag brukar dock, då får jag lite småhugg i nedre delen av magen, så jag försöker ta det lugnt..
Är också i vecka 9 och känner mig som många andra verkar göra. Illamående till och från, ömmande (och större) bröst, lite molvärk i magen, extremt trött, hungrig hela tiden fast kan bara äta små portioner åt gången.
Har även lite halsbränna och ibland sura uppstötningar - fräscht. Kissar också ofta och får gå upp på nätterna. Sen har jag grymt svullen mage redan, särskilt på kvällarna - ser grymt gravid ut då!
Är också i vecka 9 och mår som ovanstående Illamående, ömma bröst, väldigt trött & slö, lite växtvärk, men jag är däremot inte hungrig. Har snarare väldigt dålig aptit
Jag är i vecka 9 och jag mår pyton!
Mår illa dygnet runt, har ingen aptit, kräks flera ggr/dag, trött, kissar ofta, megastora tuttar, svullen mage, matt och yr.
Är i mitten av vecka 9. Tack och lov så har huvudvärken lagt sig nu. Hade ont nästan varje dag under ett par veckor. Brösten börjar bli gigantiska och det gör ont som f-n att ta av sig bh:n på kvällarna. Mår illa av och till, dvs så fort jag blir det minsta hungrig, så jag småäter hela tiden. Tyvärr inte bara nyttiga saker, utan helt enkelt det jag kan äta utan att bli illamående. Magen står rakt ut! Alltså direkt nedanför brösten. Det är väl tarmar o gaser o dyl. Gaser förresten!! Hur kan det komma sig att INGEN av mina kompisar har berättat att man formligen tar kål på sig själv och sin man med alla gaser??!! Jag är som en jäkla stinkande jätteballong!! Men men, jag antar att allt tyder på att jag har en normal graviditet och att alla dessa tecken är positiva
Hej! Jag är i v.9 8+2 idag. Ont i bröstvårtorna, ömt höger bröst, uppe 2-3 ggr per natt. Illamående av allt möjligt. Magen är lite putig men man var ju inte magrast i världen innan. Tarmar? Ja, kanske. Min molvärk försvann för nån vecka sen. Skönt.
Jag blir sugen på allt möjligt. Ser jag någon på TV käka våfflor eller dricka ett glas juice kan jag bli dösugen och måste ut och handla.
Däremot är jag trött hela tiden och tog lite time out från jobbet (går ca 13 tim per dag). Snart kommer jag nog inte i arbetskläderna.
Försöker njuta men är orolig pga mitt MA i mars.