• Annie K

ni som är i vecka 9, hur mår ni och vilka symptom har ni?

Är i mitten av vecka 9. Tack och lov så har huvudvärken lagt sig nu. Hade ont nästan varje dag under ett par veckor. Brösten börjar bli gigantiska och det gör ont som f-n att ta av sig bh:n på kvällarna. Mår illa av och till, dvs så fort jag blir det minsta hungrig, så jag småäter hela tiden. Tyvärr inte bara nyttiga saker, utan helt enkelt det jag kan äta utan att bli illamående. Magen står rakt ut! Alltså direkt nedanför brösten. Det är väl tarmar o gaser o dyl. Gaser förresten!! Hur kan det komma sig att INGEN av mina kompisar har berättat att man formligen tar kål på sig själv och sin man med alla gaser??!! Jag är som en jäkla stinkande jätteballong!! Men men, jag antar att allt tyder på att jag har en normal graviditet och att alla dessa tecken är positiva

• Annie K
    Melliz skrev 2007-07-12 13:58:37 följande:
    jag är i v.9 8+4, har gigantiska ömma bröst, går itne att sova på mage längre. Kissar ca. 5g per natt och är helt slut. har itne kräkts något men kännt mig lite illamående av och till speciellt på em då jag är trött. AnnieK: det där med huvudvärk, har du hört något om att det är kopplat till graviditet och i så fall varför? jag har haft extrem huvudvärk i två dagar och har aldrig haft problem med huvudvärk tidigare.
    Melliz: Jag misstänker att det har med hormoner att göra. Själv lider jag av migrän och den brukar alltid slå till vid pms och mens och tydligen även vid graviditet. Har hört att betr. migrän, så försvinner den för många gravida, men för andra kan den förvärras! Jag hoppas jag tillhör första kategorin. Hursomhelst, skulle tro det är hormonspöken och att det försvinner så småningom för din del. Men, vad vet jag? Hoppas det går över för dig!
Svar på tråden ni som är i vecka 9, hur mår ni och vilka symptom har ni?