Inlägg från: Fröken Jansson |Visa alla inlägg
  • Fröken Jansson

    BF i mars Stockholm

    Samma här! Andra barnet - plus i helgen och bor i Åkersberga. BF 18 Mars om allt går som det ska.

  • Fröken Jansson

    Corze skrev 2007-07-15 12:55:54 följande:


    tror de finns massa folk =) läste att det fösa ca 9000 barn i mars haha... dvs midsommarbebisar =)... Hur känner ni er?
    He he - ville bara få igång tråden lite
    Själv känner jag mig rätt hyfsat bra *peppar peppar*. Yr, brösten börjar ömma och njuter nu innan illamåendet kommer att ta fart. Minns att det började runt vecka 8-9 sist. Men man vet ju aldrig hur det blir denna gången. Annars känner jag mig ruskigt ogravid - känns som att jag drömt alltihopa. Märkligt hur det kan vara.
  • Fröken Jansson

    Yempa skrev 2007-07-19 00:28:52 följande:


    Jag hoppar på den här tråden oxå. Blir mamma i mars för första gången Mycket spännande och mycket nervöst! Vart i Sthlm bor ni?
    Jag bor i Åkersberga
  • Fröken Jansson

    Tiuks skrev 2007-07-20 18:39:36 följande:


    Läser att här kommer sa manga mammor nu.Men jag maste lämna det.Jag gjorde abort igar Det var inte jag som ville göra, det var min man.Jag ville bara ha kvar det bebis.Ibörjan var allt ok och nu bebis är borta, är ledsen lite, men det är livet.Hoppas att efter nagra ar ska fa ny bebis.Men jag ville bara säga att GRATTIS till alla mammor och lycka till.Ville bara skriva lite...
    Kramar om dig gumman...
  • Fröken Jansson

    Hepa skrev 2007-07-26 14:10:22 följande:


    Hej, jag vill gärna vara med här! Bor på Fridhemsplan och ska ha mitt första barn 23 mars, om jag räknat rätt! Var planerat och skedde under vår utlandsresa. Lite förvånade blev vi nog att vi lyckades få till det på första försöket, men nu kommer ju såklart oron att allt är som de ska... man vet ju inte hur det ska kännas!! Men har haft molvärk i ca 2 veckor nu och det verkar ju normalt med molvärk?? Annars känner jag inte så mkt mer än att jag är trött... och kissar typ stup i kvarten! vaknar på nätterna också.
    Varmt Välkommen Hepa!
  • Fröken Jansson

    Bettiz Angel skrev 2007-07-26 15:17:28 följande:


    hur går det för alla och hur mår ni??själv är jag bara konstant hungrig har nog redan lagt på mig ca 4kg
    Jag vågar fasen inte ställa mig på vågen, rädd att få en chock. Känner att kläderna stramar. Är också hungrig konstant och illamåendet har tagit fart. Mår bättre när jag har nåt i magen hela tiden... Sen är jag sjuuukt trött *suck* och somnar t o m före Lilleman vid nattningen.

    Själv då?
  • Fröken Jansson

    Bettiz Angel skrev 2007-08-13 10:56:10 följande:


    här är all toppen, inget illamående, trötthet eller liknande endast en sån hunger nästan hela tiden..och brösten börjar bli tunga nu, en jätte stor skillnad på bara 2v då de bara var två påsar sen efter att jag ammat Freja har även varit på inskrivning och fick en helt underbar BM. Fröken Jansson vilken BM kommer du att gå hos? för du ska väl oxå gå i Berga?blev även framflyttad en dag så det nya BF är 29/2 -08 men det som är skönt är att jag är i v12 (11+2) nu och gränsövergången börjar närma sig
    Skönt att du slipper illamåendet! Jag mår som att jag är åksjuk hela tiden men det bör ju vända snart. Brösten ja. De är ett kapitel för sig. Dolly Parton - släng dig i väggen liksom!
    Jag går i Berga hos chefsbarnmorskan (efter rekommendationer från granntjejen). Inger eller Ingrid hette hon nog. Helt underbar människa! Skrattar och babblar och stojjar. Skönt! Vi satt och babblade i 1.5 timmar medans Lilleman sprang ut och in med leksaker. Vad heter din bm?
    Skönt att du närmar dig gränsen!
    Ha en bra dag och kram på dig!
  • Fröken Jansson

    Kickan80 skrev 2007-08-13 14:31:36 följande:


    Hellu!Här kommer lilla jag.... Väntar vårat första barn. Har haft 2 mf tidigare så jag hoppas på 3:e gången gilt.Bor i Vällingby.
    Välkommen!
    Håller tummarna för dig!
  • Fröken Jansson

    Bettiz Angel skrev 2007-08-13 12:22:08 följande:


    hehe ja då har vi samma har oxå Ingrid, helt underbar...Freja och sambon var med och hon var såå gullig med Freja och hämtade leksaker åt henne och så..hade ju även en ganske traumatisk förlossning med Freja som slutade i akutsnitt så hon ska fixa så att vi får gå och prata med en förlossningsläkare från DS och lägga upp en förlossningsplan.. sååå skönt att slippa oroa sig att behöva gå igenom samma sak igen..usch vad jobbigt att må så illa, har du provat att dricka ngt med kolsyra och äta lakrits har jag hört ska hjälpa och även seabands?håller båda tummarna för att det ska vända för dig.när är din son född?hoppas du oxå får en bra dag och kram
    Vad roligt! Vi har samma! Ja, hon är great!
    Låter bra med förlossningsplan.
    Polkagrisar funkar hyfsat mot mitt illamående. Tycker att den här veckan börjat bättre och det känns som det trappats ner en smula....
    Sonen är född 20/8 2005 så snart är det kalas här
Svar på tråden BF i mars Stockholm