• Odessa

Solsting! Vad göra?

Nu har jag tröttnat på att _ständigt_ få solsting. Har haft så sedan jag var liten men just nu känns det som det blir värre. Jag var ute med dottern en timme idag, hade solglasögon på mig (får ont i huvudet av solen annars) men tänkte inte på att skydda huvudet. Drack massor med vatten och försökte att inte bli för varm.

Så, nu är jag eländig, fryser och kräks och har en dundrande huvudvärk. Känns som migrän.

Men hur skyddar jag mig mot detta? Vad är största "boven" till att man får solsting? Vätskebrist, att man blir varm eller är det för att man inte skyddar huvudet?

Hur handskas ni andra, som är känsliga, med detta?

• Svar på tråden Solsting! Vad göra?
  • susye

skydda huvudet är nummer ett o mycket vätsak o så kanske du ska tänka på att hålla dig i skuggan

• PiaLottan

jag fått också lätt solsting, men faktiskt aldrig här i landet. för mig berodde det nog på en kombiation av att dricka totalt för lite och att blir för varm (har aldrig hjälpt med keps.....)
    Tyvärr är det nog att bara hålla sig i skuggan, dricka litervis, ha keps och VILA mycket om det händer. Jag klarar aldrig av nån aktivitet utomhus i värmen typ utomlands på Mallorca

• Odessa

Tack för svaren, ska läsa igenom detta imorgon igen. Är jättedålig och har fått frossa nu också.

Tur jag inte bor i nåt Medelhavsland, då skulle jag väl vara dålig för jämnan. *kraschar i säng*

• Odessa

Näe, kan inte ens sova. Huvudet värker nåt så fruktansvärt och jag fortsätter kräkas.. Nu blir det solhatt och skugga resten av sommaren!

Svar på tråden Solsting! Vad göra?