• Miow

magnetröntgen... orolig...

Är så orolig inför onsdag. Min lilla dotter som är 3,5 månad ska sövas och magnetröntgas. Är orolig hur det ska gå att fasta henne i 4 timmar då hon är väldigt "tuttig", orolig hur hon ska reagera och må av allting. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden magnetröntgen... orolig...
  • Miow

Hon skelar på ena ögat sen födseln. Vi var hos en neurolog nyligen med henne och allt såg bra ut och hon är t om tidig i utvecklingen. Men de vill kolla att det inte finns någon bakomliggande orsak i hjärnan till skelningen, vilket det tydligen finns en liten liten risk för. Usch, känns jättejobbigt!!! Det var inte länge sen hon var i magen ju... Hon är så liten och hur härlig som helst. I dag fick vi höra henne skratta riktigt hjärtligt för första gången. :)

• Miow

Tack för alla svar! Jag är nog mest orolig för hur hon ledsen hon kommer att vara innan hon sövs, dels för att hon inte får amma som hon brukar men också för hela proceduren med kanylsättning etc... Jag får ju inte heller trösta henne med bröstet som hon är van vid efter jobbiga undersökningar... och såklart även för narkosen och svaret på mr.

Svar på tråden magnetröntgen... orolig...