• KickStart

Propavan

Anonym (Trötter) skrev 2007-07-02 23:53:31 följande:
    Har just tagit en Propavan, läste alldeles nyss värsta historierna om dessa piller. Folk som inte har kunnat sova pga ryckningar.Ngn som har ngt positivt att säga om Propavan?

Jag har ätit Propavan. I början fick jag inga biverkningar men efter ett tags användande fick jag sluta just p.g.a. ryckningar och myrkrypningar.

Men fram tills dess så var de toppen

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Fördelen med Propavan och Lergigan är att de inte är beroendeframkallande.
    Något som både Stilnoct och Imovane tyvärr är. Annars är det också bra tabletter för tillfälliga sömnstörningar.

• KickStart
    Dorian Ertymexx skrev 2007-07-03 00:12:28 följande:
    Jasså? Jag blev inte beroende. Jag tog det å andra sidan vid behov, inte regelbundet. Men jag fick inga varningar om att det skulle vara beroendeframkallande...
    Jo då det är beroende framkallande. Därför ska man vara försiktig med att ordinera det för långvarigt bruk.
    Använder man det då och nu så är det ingen fara- men en del tar det i förebyggande syfte och ökar efter hand dosen och då kan det bli riskabelt.
  • KickStart
    Centurion skrev 2007-07-03 00:17:09 följande:
    Morula: vet du hur propavan funkar i jämförelse m. ex stilnoct?
    Stilnoct och Imovan är insomningstabletter. De går ur kroppen relativt snabbt och ger effekt ungefär en halvtimme efter man tagit tabletterna. Då är det meningen att man ska få hjälp att somna in.
    Propavan fungerar annorlunda. Den ger en "jämn" dos över hela natten och går inte ur kroppen lika fort som t.ex Stilnoct. Nackdelen är att den måste tas upp till 2 timmar innan sänggångendet. Fördelen är att man oftast sover hela natten igenom- något som man ibland inte gör med Stilnoct.
Svar på tråden Propavan