Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Propavan

Anonym (Trötter) skrev 2007-07-02 23:53:31 följande:

Har just tagit en Propavan, läste alldeles nyss värsta historierna om dessa piller. Folk som inte har kunnat sova pga ryckningar.Ngn som har ngt positivt att säga om Propavan?
    Kan ju vara så att ryckningarna är kroppen som slappnar av. Har på sistone fått ryckningar fast jag inte tar någon sömnmedicin längre. Men om du tror det beror på tabletterna, byt. Stilnoct har fungerat strålande för mig. :)
  • Dorian Ertymexx

Anonym (Trötter) skrev 2007-07-03 00:06:48 följande:

Men jag har slutat med stilnoct pga att jag fick höja styrkan orande mkt för att de skulle funka.
    OK. Det är så individuellt hur de fungerar. Men prata med din läkare, det finns fler varianter.
  • Dorian Ertymexx
    KickStart skrev 2007-07-03 00:09:51 följande:
    Fördelen med Propavan och Lergigan är att de inte är beroendeframkallande.Något som både Stilnoct och Imovane tyvärr är. Annars är det också bra tabletter för tillfälliga sömnstörningar.
    Jasså? Jag blev inte beroende. Jag tog det å andra sidan vid behov, inte regelbundet. Men jag fick inga varningar om att det skulle vara beroendeframkallande...
  • Dorian Ertymexx
    KickStart skrev 2007-07-03 00:15:38 följande:
    Jo då det är beroende framkallande. Därför ska man vara försiktig med att ordinera det för långvarigt bruk.Använder man det då och nu så är det ingen fara- men en del tar det i förebyggande syfte och ökar efter hand dosen och då kan det bli riskabelt.
    OK. Jag tog det under lång tid, men som sagt inte regelbundet. Men jag kanske inte var så känslig för just den bieffekten. Det är ju som sagt rysligt individuellt.
Svar på tråden Propavan