• Indianica

Propavan

Jag fick typ "myrkryp" i benen av Propavan, rätt vanligt tydligen sa läkaren. Men i övrigt funkade de ju bra, sov som knockad

• Indianica

Anonym (Trötter) skrev 2007-07-03 00:30:42 följande:

Men finns det ngt insomnings piller som inte är beroendefrankallande?
    Imovane är jättebra. Tror att i grunden är alla insomningstabletter "beroendeframkallande" dock, för kroppen "glömmer" efter ett tag hur man gör för att själv slappna av liksom (jag åt dem i 5 år) Jag led i 2 kvällar av problem med att kunna somna när jag slutade med Imovande, inte så jag skakade och hade klassisk abstinens, men jag kände en viss oro i kroppen, en oro som jag inte känt vare sig förr eller senare. Detta varade dock bara i 2 kvällar, så jag klassar det som lindrigt. Mer psykologisk noja kanske det var.
  • Indianica
    KickStart skrev 2007-07-03 00:09:51 följande:
    Fördelen med Propavan och Lergigan är att de inte är beroendeframkallande.Något som både Stilnoct och Imovane tyvärr är. Annars är det också bra tabletter för tillfälliga sömnstörningar.
    Tack för infon. Jag började med Imovane när det var nytt på marknaden och då hette det att "det är absolut inte beroendeframkallande"
  • Indianica

Anonym (Trötter) skrev 2007-07-03 00:53:31 följande:

Hur många mg tog du?
    Oj...det här var ju längesedan nu...men det var ju iaf ett "rör" jag fick ordinerat (hade flytande variant, kanske finns tablettform också) Minns dock ej hur mkt ett rör rymde...

Jag kan säga att jag minskade dock den dosen på eget bevåg, för jag blev gräsligt trött dagen därpå med ett "helrör" och jag pluggade så det blev ohållbart att köra efter ordination. Tror 1/4 rör var lagom för mig.

Dosen utgår väl ifrån b la kroppsvikten och ens längd och jag är jätteliten så det där med ett helt rör var verkligen too much...
  • Indianica

Anonym (Trötter) skrev 2007-07-03 00:53:31 följande:

Hur många mg tog du?
    Äsch!!! Nu är jag också trött Glöm inlägget ovan, det var ju Propavanet det

Imovane, där tog jag 2 tabletter per kväll, bra dos för min del.
Svar på tråden Propavan